هفتمین جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی و لرستان در اراک برگزار شد.

هفتمین جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی و لرستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،هفتمین جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی و لرستان به ریاست سید علی آقازاده استاندار و با حضور زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه و مدیران کل مدیریت بحران استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

در این جلسه زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار، فرمانداران ۴ شهرستان، مسئول بسیج سازندگی استان، نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی هم از نحوه بازسازی نوسازی تعمیرات و ارسال امکانات و تجهیزات به شهرستان‌ها گزارشی ارائه دادند.

مهمترین مشکلات و چالش در شهرستان‌ها حمل سیمان مصرفی عنوان شد که استاندار دستور داد فرمانداران مسئولیت کار را به عهده بگیرند و بقیه مدیران دستگاه‌ها همکاری لازم را جهت تهیه و توزیع، ارسال و دپوی سیمان و دیگر اقلام مصرفی داشته باشند.

قرار شد ۲۵ میلیارد تومان در حساب بنیاد مسکن استان مرکزی در روستا‌ها به صورت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و در شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون بلاعوض به اسیب دیدگان از سیل پرداخت شود.

تاکید استاندار بر تسریع امور

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه بر تسریع در امور از سوی بنیاد مسکن، بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر دستگاه مرتبط و خدمت‌رسانی تاکید کرد.

آقازاده افزود: مناطقی از استان مرکزی بر اثر سیل فروردین ماه امسال دچار آسیب و بخشی از خانه‌های روستایی و شهری، جاده‌ها و تاسیسات خراب شده که لازم است همه دستگاه‌های مرتبط و اجرایی دست به دست هم دهند و با استفاده از امکانات شهرستان و استان و همکاری و مشارکت بانک‌ها عملیات تعمیرات را تا پایان مرداد و اتمام کار‌های احداثی را تا پایان سال به انجام برسانند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: سیل ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.