فرماندار تفرش گفت: در سیل اخیر ۴۱۵ خانه در تفرش آسیب دیدند.

حدود ۱۰ درصد خانه‌های  استان مرکزی آسیب دیده از سیل در تفرش هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  فراهانی فرماندار تفرش درجلسه شورای اداری این شهرستان گفت: در سیل اخیر ۴ هزارو ۵۰۰ خانه در استان مرکزی آسیب دیده اند که ۴۱۵ خانه آن در تفرش بوده است.

فراهانی افزود:یکی از موئلفه‌های مقاوم سازی و استفاده ازتسهیلات استحکام بخشی ساختمانها، فرهنگ سازی درسطح جامعه است که این مهم میسرنمیشود مگربا ایجاد تعامل وهمکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان که بایستی نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ مقاوم سازی ایفاء نمایند.

وی اضافه کرد: درنظراست با تشکیل کمیته ویژه ناظرین، آسیب شناسی و نظارت در بحث ساخت و ساز و جلوگیری از هرگونه ساخت بنا‌های غیرمجاز به خصوص درحاشیه رودخانه ها، مسیل هاو... صورت پذیرد.

فرماندا تفرش با تاکید برلزوم سیاستگذاری وبرنامه ریزی درجهت مقاوم سازی واستحکام بخشی ساخت وساز‌ها خصوصا در سطح روستا‌های بخش مرکزی گفت:باید در بحث ساخت و ساز به سمت و سویی برویم که موجب توسعه و رونق اقتصادی شهرستان شود.

نیاز به برنامه‌ای مدون برای خود اتکایی شهرستان تفرش

فراهانی مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی هم در این جلسه گفت: باتوجه به اهمیت پدافند غیر عامل نیاز به برنامه‌ای مدون برای خود اتکایی شهرستان داریم که ابتدا باید تهدیدات مهم شهرستان تفرش شناسایی شود و بحث تهدیدات نوین از قبیل سایبری، زیستی، شیمیایی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام طیبی امام جمعه موقت تفرش خواستار آموزش پدافند غیر عامل به عنوان یک واحد درسی در مدارس شد.

جلسه شورای اداری شهرستان تفرش با موضوع پدافند غیر عامل باحضور مسئولین استانی وشهرستانی برگزار ودر این جلسه بخشداری، شهرداری و بنیاد مسکن و نیز به توضیحاتی در خصوص از جمله مقاوم سازی پل‌ها برنامه افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی پرداختند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: امداد و نجات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.