به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، یوسف افضلی معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از مکانیزه شدن تحت وب فرآیند ثبتنام و صدور پروانه موکب ها خبر داد و گفت: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب ها تنها از طریق این سامانه خواهد بود.
افضلی اظهار داشت: هیات های مذهبی، تشکل های مردمی، نهادها و سازمان ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیران موکب هایی که در اربعین سال های گذشته فعال بودند، باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به نشانی اینترنتی www.mokeb.org مراجعه کنند.
معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در مرحله اول، متقاضیان اطلاعات و مدارک خواسته شده را در قالب فرم های مشخص وارد سامانه میکنند که پس از بررسی در هیات ویژه و تایید صلاحیت، پروانه موکب داری صادر میشود.
وی ادامه داد: در فاز دوم، موکب هایی که پروانه ویژه دریافت کردهاند، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت ویزای خادمی، فرم های ارسال محموله، تقاضای زمین در این سامانه اقدام خواهند کرد.
یوسف افضلی تصریح کرد: ارائه توصیه های ضروری به موکب ها و زائران، امکان گزارش گیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب ها ازجمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.
معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه خدمات خالصانه و سرعت عمل موکب های اربعین در حادثه زلزله چند سال پیش کرمانشاه و سیل اخیر نشان داد که این تشکلهای مردمی و مذهبی یکی از کاراترین نهادهای خدمات رسان در مواقع بحرانی هستند افزود: طی بیش از یک ماه فعالیت موکب ها، بیش از ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار پرس غذا طبخ و بین هموطنان سیل زده و نیروهای امدادی در مناطق بحرانی توزیع شد.
انتهای پیام/ت