استاندار مرکزی گفت: میزان تولید گندم در سال جاری مطلوب است.

میزان تولید گندم در سال جاری مطلوب است/ درصد قاچاق گندم تولیدی امسال تقریبا صفر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اینکه میزان تولید گندم در سال جاری مطلوب است گفت: سال گذشته ۳۱۰هزارتن گندم در استان خریداری شده که پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۴۰۰هزارتن افزایش پیدا کند.

آقازاده به بحث قاچاق گندم هم اشاره کردو افزود: ۲ ماه پیش به سبب وقوع سیل نگرانی از قاچاق گندم شروع شد و این نگرانی بود که گندم تولیدی به خارج از کشور قاچاق شود، اما این نگرانی با تمهیداتی که توسط دستگاه‌های امنیتی و مجری تا حد زیادی رفع شده است.

درصد قاچاق گندم تولیدی در سال جاری تقریبا صفر است

وی با بیان اینکه درصد قاچاق گندم تولیدی در سال جاری تقریبا صفر است اضافه کرد: در حال حاضر در خرید و فروش گندم داخلی سخت گیری زیادی صورت نمی‌گیرد، اما خط قرمز ما خروج گندم از کشور است که در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و همین حساسیت و آمادگی در کشور سبب شده که خطر خروج گندم از کشور تقریبا به صفر برسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در خصوص سامانه جامع انبار‌ها، انبار‌های پراکنده‌ای در استان وجود داشته و به ثبت رسیده که باید با یک برنامه‌ریزی و پایش صحیح به روز و واقعی شود و مورد در قاچاق آدامس هم ابتدا باید با عمده فروشان برخورد شود در برخورد با خرده فروشان ممکن است عدالت رعایت نشود.

سیاست‌های بانک مرکزی  در راستای حمایت از صادرات و تولیدکنندگان نیست

وی بیان کرد: امیدوارم با سیاست‌های جدید بانک مرکزی مشکلات صادرکنندگان را مرتفع کند، اما متاسفانه سیاست‌ها در راستای حمایت واقعی و عملی از صادرات و تولیدکنندگان نیست و اگر سیاست به همین روال ادامه داشته باشد در نتیجه آمار صادرات غیرنفتی و درآمد‌های ارزی کمتر از وضع موجود خواهد شد و از این موضوع گله‌مند هستیم.

آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر استان مرکزی از استان‌هایی است که با صادرات یک میلیارد دلاری در سال گذشته جز ۸ استان برتر در کشور است تصریح کرد: باید بتوانیم سیاست‌های درست را بین دستگاه‌ها عملی کنیم چراکه این مهم در حمایت واقعی از صادرکنندگان موثر خواهد بود.

صرافی‌ها در برخی شهرستان‌های استان مرکزی افزایش می‌یابد

طاعتی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی هم در حاشیه این جلسه *** گفت: ارز دراین جلسه آخرین سیاست‌های بانک مرکزی در مبارزه با قاچاق مطرح شد و همچنین نماینده بانک مرکزی در این جلسه درباره ایجاد صرافی‌ها در برخی شهرستان‌های استان مرکزی توضیحات لازم را ارائه کرد.

طاعتی افزود: با توجه به اینکه ابلاغیه اخیر ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز سامانه جامع انبار‌ها به عنوان سامانه شاخص برای تشخیص کالای قاچاق از کالای غیرقاچاق تعیین شده، این موضوع اهمیت سامانه را دوچندان کرده است وقرار شد تا جلسه بعدی کمیسیون مشکلات باقی مانده احتمالی در سامانه جامع حل شود و شهروندانی که در استان مرکزی انبار دارند و در سامانه ثبت و تایید نشده حتما در اسرع وقت نسبت به مراجعه به صنعت و معدن استان وتایید انبار اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در برآوردی که ستاد مرکزی انجام داده سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان صرف تهیه آدامس خارجی در کشور می‌شود و ۱۱ نشان تجاری از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز معرفی شده که توقع می‌رود اعضای مرتبط با کمیسیون نسبت به شناسایی سرشاخه‌ها و جمع آوری این ۱۱ برند اقدام لازم را انجام دهند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در خصوص قاچاق احتمالی گندم و آرد گفت: با تمهیدات خوبی که در مجموعه دولت در اواخر سال گذشته شکل گرفت و همچنین هشدار‌هایی که دستگاه‌های امنیتی ارائه دادند منجر شد که در هیئت دولت و در جلسه امروز ابراز رضایت دولت از گندم خریداری شده ملموس باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.