هواشناسی کشاورزی استان مرکزی به کشاورزان توصیه کرد مزارع را به موقع آبیاری کنند.

کشاورزان استان مرکزی مزارع را به موقع آبیاری کنندعرب کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، به کشاورزان این استان توصیه کرد: مزارع گندم و جو و کلزا را به موقع و کافی آبیاری و در مناطق نیمه گرمسیر نسبت به برداشت به موقع کلزا اقدام کنند.

عرب بازدید از مزارع غلات به ویژه گندم به منظور بررسی وضعیت نرم پوره سن غلات جهت کنترل آفت با توجه به افزایش دما در چند روز آینده و کنترل لارو پروانه بید کلم در مزارع کلزا با سموم مناسب با مشورت کارشناسان را هم به کشاورزان توصیه کرد.

وی از کشاورزان خواست ادامه عملیات کاشت محصولات بهاره و آماده سازی بستر بذر سایر محصولات بهاره، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در باغات انگور و درختان میوه و توجه ویژه به دما و رطوبت در گلخانه‌ها به منظور جلوگیری از گسترش آفات و بیماری‌ها را انجام دهند.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه باید با پایش و بازدید مزارع گندم به منظور بررسی وضعیت زنگ زرد به محض مشاهده نسبت به کانون کوبی و جلوگیری از اپیدمی شدن بیماری اقدام شود از کشاورزان خواست محافظت از پوشش گلخانه‌ها و تاسیسات کشاورزی در مقابل وزش باد شدید موقتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام / ج

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان مرکزی به کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.