معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،احسان صلاحی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برای توسعه صنایع و دستیابی به جایگاه واقعی از این نظر با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان گفت : امسال با توجه به نامگذاری که مقام معظم رهبری داشتند، مسئولیت سنگینی بر عهده سازمان صمت و به ویژه حوزه گذاشته شده است و «رونق تولید» و برنامه ریزی در این راستا در برنامه کاری ما قرار گرفته است.

وی فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد را از برنامه‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برشمرد و گفت : با هماهنگی که با استاندار و معاون اقتصادی استاندار صورت گرفته است برای این امر و فعال‌سازی واحد‌های راکد، واحد‌های مذکور را در سه رده تعریف کرده‌ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: یک سری از این واحدها، واحد‌های مهمی هستند که برای فعال سازی آن‌ها نیاز است که از راهنمایی‌ها و حمایت‌های مدیریت ارشد استان استفاده شود که به این منظور برنامه‌های لازم را ارائه داده‌ایم و جلساتی نیز برگزار شده است.

وی به فعالسازی واحد اسید سیتریک به عنوان یکی از نمونه‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: این واحد که از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است.

این مسئول افزود: پیرو سفر مقام عالی وزارت به استان و درخواست استاندار کرمانشاه، یک جلسه کار گروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید برای استان کرمانشاه در وزارت خانه تهران برگزار شد و ما پروژه‌هایی را که شستا در استان کرمانشاه داشت را در این جلسه بررسی کرده و مورد پیگیری قرار دادیم و خوشبختانه در این جلسه تصمیماتی گرفته شد که سرمایه گذاری مذکور مجدد احیا شده و به چرخه تولید بازگردد.

صلاحی گفت: برای احیای واحد‌های خُرد‌تر با اشتغال ۲۰ تا ۵۰ نفر در سازمان جلسات مکرری در حال برگزاری است و گزارش آن نیز به صورت مستمر به استاندار و معاون اقتصادی ارسال می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما همین بحث فعال سازی واحد‌های راکد است.

وی از دیگر مسائل حائز اهمیت برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در سال رونق تولید را، بحث اتمام طرح‌های سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: ما یک سری طرح‌ها از این دست داریم که کار آن‌ها آغاز شده و بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند، اما هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

صلاحی تصریح کرد: تأمین نقدینگی مورد نیاز آنها، رصد آن‌ها در قالب کنترل پروژه‌ای که بر روی این طرح‌های صنعتی قرار می‌گیرد و مسائل و مشکلات حاشیه‌ای که این‌ها دارند از اقدامات ما در این راستا بوده و در اولویت سازمان است و به صورت مستمر این طرح‌ها کنترل و رصد می‌شوند.

وی عنوان کرد: بحث تسهیلات مورد نیاز این واحد‌ها را در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری رصد و مسائل و مشکلات حاشیه‌ای را هم در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید که هر دو کار گروه یا به ریاست استاندار یا معاون اقتصادی برگزار می‌شود، دنبال می‌کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، بحث حفظ وضعیت موجود را در شرایط اقتصادی فعلی حائز اهمیت دانست و گفت: تأمین نقدینگی و تأمین مواد اولیه واحد‌های صنعتی از دیگر اولویت‌های ما در سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه در راستای تحقق شعار سال است.

وی افزود: بحث تأمین نقدینگی و درخواست سرمایه در گردش واحد‌ها را ما پی گیری می‌کنیم و در قالب محل‌های اعتباری که به ما معرفی شده است، این واحد‌ها را معرفی می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: در بحث تأمین مواد اولیه نیز از طریق وزارت صنعت و معدن این موضوع را به صورت مستمر دنبال می‌کنیم و پیگیر آن هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جلسات مکرر برای واحد‌های خُرد با اشتغال ۲۰ تا ۵۰ نفر

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.