معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از این پس اگر برای تامین یک محصول در داخل کشور به اطمینان رسیدیم، واردات آن قطع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز صنعت و معدن در کرمانشاه با اشاره به واردات بی رویه گفت: از این پس اگر برای تامین یک محصول در داخل کشور به اطمینان رسیدیم، واردات آن قطع می‌شود.

وی افزود: علی رغم مشکلات اقتصادی که در کشور داریم، وضعیت اقتصادی ایران رو به جلو است و اگرچه نهاد‌های بین‌المللی رشد اقتصادی منفی شش درصد را برای ایران پیش بینی کرده بودند، اما امروز رشد اقتصادی کشور منفی دو درصد است که البته این عدد حتما مطلوب ما نیست و باید تلاش کنیم به بیش از ۱۰ درصد برسد.

عالی گفت : امروز همان روزی است که دو دهه قبل مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند که باید یک روز در چاه‌های نفت کشور را ببندیم و حالا شرایط برای این کار فراهم است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کاهش وابستگی به نفت را نیازمند تقویت و توانمندسازی واحد‌های تولیدی داخل و بخش خصوصی کشور دانست و افزود: این امر به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه برای تقویت واحد‌های تولیدی باید به سمت درون زا و برون گرایی برویم، عنوان کرد: واحد‌های تولیدی باید صادرات و رقابت پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی سپس از رونق تولید به عنوان یک زنجیره یاد کرد که بخش‌های مختلف شامل دولت، مجلس، بانکها، تولیدکنندگان، بازار و... حلقه‌های این زنجیره هستند و افزود: همه باید در این زنجیره نقش خود را به درستی انجام دهند، زیرا اگر یک حلقه ضعیف عمل کند و سایر بخش‌ها هم عملکرد خوبی داشته باشند، باز هم نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد.

به گفته عالی، هیچ بخشی از زنجیره رونق تولید نمی‌تواند خود را کنار بکشد و منتظر باشد که سایر بخش‌ها به تنهایی کار کنند.

وی تحقق رونق تولید را نیازمند یک برجام داخلی دانست و عنوان کرد: برنامه جامع اقدام مشترکی نیاز داریم که متشکل از همه بخش‌ها باشد و همه در آن کار‌های عملیاتی انجام دهند.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کمک به رونق تولید نیز گفت: هفت محور برنامه‌ریزی شده تعریف کرده ایم که گام به گام عملیاتی خواهد شد.

عالی مهمترین این برنامه‌ها را نهضت تعمیق ساخت داخل دانست و گفت: گام اول این نهضت را از صنعت خودروسازی آغاز کرده ایم، اما برای سایر صنایع نیز برنامه داریم.

انتهای پیام/د

صحبت های معاون وزیر صمت در کرمانشاه

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.