معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مدرسه یک کلاسه خیری در منطقه مک سوخته شهر جالق سراوان به بهره برداری رسید.

افتتاح ۲ واحد آموزشی خیری در نقطه صفر مرزی سراوانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی اربابی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر یک از این واحد‌های آموزشی دارای ۲۵ متر مربع زیربناست که در مجموع برای راه اندازی آن‌ها بیش از ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این ۲ فضای آموزشی حدود ۴۰ دانش آموز نقطه صفری مرزی سراوان از نعمت فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

سراوان با وسعتی حدود ۱۳ هزار و ۹۰۵ کیلومترمربع و ۱۷۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت و داشتن سابقه‌ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی‌ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

ساخت فضای آموزشی در سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار