معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت ۱۳ مدرسه با ۸۳ کلاس درس در راستای مسئولیت اجتماعی توسط این منطقه در مناطق شهری و روستایی چابهار و کنارک با اعتبار چهار میلیارد تومان آغاز شده است.

منطقه آزاد چابهار ساخت ۱۳ مدرسه را آغاز کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمداکبر چاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:ساخت ۱۳ مدرسه با ۸۳ کلاس درس در راستای مسئولیت اجتماعی توسط این منطقه در مناطق شهری و روستایی چابهار و کنارک با اعتبار چهار میلیارد تومان آغاز شده است.

وی افزود: این مدارس در مجموع چهار هزار و ۸۷۶ مترمربع زیربنا دارند و با ساخت این مدارس ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز از کلاس استاندارد بهرمند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل این مدارس نقش موثری در کیفیت آموزشی دهستان پیرسهراب چابهار دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: این مدارس با مشارکت ۵۰ درصد منطقه آزاد چابهار و ۵۰ درصد موسسه خیریه "دست یاری به دشتیاری" ساخته می‌شوند.

وی بیان کرد: چابهار و کنارک با پایین‌ترین سرانه آموزشی کشور مشکلات زیادی دارند که منطقه آزاد نیز در راستای کاهش برخی مشکلات ساخت این مدارس را آغاز کرده است.

چاکرزهی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی مساعدت‌های زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، حمایت از نهاد‌های حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی انجام داده و ساخت مدارس را نیز با هدف توسعه زیر ساخت‌های آموزشی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳ مدرسه ۱۱ مدرسه در بخش دشتیاری، یک مدرسه در شهر چابهار و یک مدرسه در کنارک ساخته می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این منطقه در راستای کمک به ناوگان آبرسانی سیار ۲ تانکر به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل داده و علاوه بر آن در روشنایی بندر صیادی کنارک، توسعه و حل بخشی از مشکلات فرودگاه و بیمارستان امام علی (ع) ورود کرده است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در راستای کاهش مشکلات مردم و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/ع

ساخت فضای آموزشی در مناطق جنوبی استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار