معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور: ۲ میلیون دانش آموز در کشور در طرح ملی دانش آموز آماده در روز‌های سخت، مهارت‌های امدادی را آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بابایی معاون امور پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در مراسم اختتامیه هفتمین مرحله استانی المپیاد دادرس در خراسان جنوبی گفت: در ۷ سال گذشته ۲ میلیون نفر در کشور در طرح ملی دادرس آموزش دیدند.

وی  افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نیز ۳۰۰ هزار دانش آموز در ۸ هزار و ۸۰۰ مدرسه کشور آموزش‌های طرح دادرس را فرا گرفتند.

بابایی با بیان اینکه امسال در خراسان جنوبی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۵۰ مدرسه در این طرح حضور داشتند گفت: تاکنون در هفت سال برگزاری این طرح جمعا ۳۰ هزار دختر و پسر در استان در هشت آیتم امدادی شکستگی و آتل بندی، خونریزی ها، ارزیابی، CPR، اطفای حریق، اسکان اضطراری و حمل مصدوم آموزش دیدند.

معاون امور پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: مرحله کشوری این المپیاد نیمه اول مرداد با حضور ۶۴ تیم ۱۴ نفره در ۲ گروه دختران و پسران در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

بابایی هدف از این طرح را آموزش و ارتقاء دانش آموزان برای نجات جان خود، خانواده، همکلاسی‌ها و دیگران عنوان کرد.

در خراسان جنوبی ۳۰۸ دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند که در بخش دختران به ترتیب قاین، طبس و زیرکوه و در بخش پسران طبس، بشرویه و خوسف مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.