مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد از رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در یک ساله اخیر در یزد خبر داد.

فخر السادات خامسی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در یک ساله اخیر گفت: تعداد صدور پروانه فعالیت این سازمان‌ها از ۱۱ پروانه به ۲۱ پروانه در یک سال اخیر رسیده و رشد تقریبی ۱۰۰ درصدی داشته که بیشتر پروانه‌های فعالیت سمن‌ها در حوزه محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد تاکید کرد: استان یزد تنها استانی است که در یک سال اخیر کلیه اعتبارات آسیب‌های اجتماعی از طریق انعقاد قرارداد با سازمان‌های مردم نهاد جذب شده اند.

خامسی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ سمن در استان یزد افزود: ۶۶ درصد فعال و ۵/۱۱ درصد نیمه فعال و مابقی غیر فعال و مقطعی هستند.

وی از راه اندازی سامانه و بانک اطاعاتی سمن‌ها در آینده نزدیک خبر داد و تاکید هر سمن برای ادامه همکاری باید کد اقتصادی را دریافت کند.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد با اشاره به توانمند سازی و آموزش‌های لازم برای سمن‌ها تصریح کرد در یک سال گذشته ۳ کارگاه با حضور نمایندگان سمن‌ها بر گزار شده است.

خامسی واگذاری پایگاه‌های سلامت مستقر در پارک‌های بزرگ شهر، اجرای نشست‌های تخصصی با اقشار و گروه‌های تاثیرگزار اجتماعی، برگزاری گفتگو‌های اجتماعی محله محور در محلات مختلف استان، برگزاری نمایشگاه ملزومات ازدواج، برگزاری جشن ها‌ی مختلف در محلات استان، و برگزاری جشن بزرگ ازدواج و خانواده جوان و تقدیر از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه ازدواج و خانواده به مناسبت روز ملی تشکل‌ها را از جمله اقداماتی دانست که در یک سال گذشته با کمک سازمان‌های مردم نهاد حوزه ازدواج و خانواده انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات این سازمان‌ها، مشکل مالی، نبود منابع مالی جهت هزینه د رراستای اهداف موسسه، نداشتن آشنایی با چگونگی کسب درآمد زای و همکاری نکردن بقیه اعضا و به دوش کشیدن کلیه مسئولیت‌ها توسط مدیر موسسه و... را از عمده مشکلات سمن‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام / ا

برگزاری نشست سازمان های مردم نهاد در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.