امام جمعه شهرستان مهریز در همایش خانواده، مسجد و مدرسه بر لزوم اتحاد جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه شهرستان مهریز در همایش خانواده، مسجد و مدرسه با اشاره به اهمیت دو نهاد تربیتی خانواده و مدرسه گفت: خانواده و مدرسه هم گام و با ارتباط متقابل می‌توانند شخصیت فرزندان را شکل داده و در تربیت آن‌ها مؤثر باشند.

وی افزود: باید روابط اولیاء و مربیان منسجم‌تر باشد چرا که با کمک هر دو نهاد می‌توان گام‌های مؤثری برای تربیت نسل آینده برداشت.

حجت السلام محی الدینی بیان کرد: هر یک از آحاد مردم و جامعه باید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی به یکدیگر کمک کنند چراکه در مقابل رفع آن‌ها مسئول هستیم.

امام جمعه شهرستان مهریز با اشاره به برگزاری نماز جماعت هر سه‌شنبه در مدارس سطح شهرستان مهریز تصریح کرد: در این مراسم‌ها از مربیان و آموزگاران مدارس خواستاریم ضمن تقویت بنیه علمی و تحصیلی دانش آموزان به تشویق آنان برای شرکت در المپیاد‌ها و مسابقات مختلف، به تربیت دینی دانش آموزان نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: والدین در تربیت دینی و تضمین آینده فرزندان در برابر خطرات اخلاقی و فرهنگی نقش مهمی دارند، اما متأسفانه در جامعه رواج پیدا کرده است که اگر دانش‌آموزی افت تحصیلی کند و نمره قابل قبولی کسب نکند توسط والدین مورد سرزنش قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام محی الدینی بیان کرد: اکنون دشمن با تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و با قرار دادن دام‌های رنگین و جذاب در کمین فرزندان این مرزو بوم نشسته و بسیاری را نیز به دنبال خود کشیده است.

امام‌جمعه مهریز افزود: محبت ورزیدن به فرزندان یکی از موضوعات با اهمیت در خانواده‌ها بوده و فرزند بهترین سرمایه دنیا و آخرت والدین است.


انتهای پیام/ ا

انسجام اولیا و مربیان برای تربیت نسل آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.