وزیر امور خارجه ایران گفت: بر اساس ادعای اروپا اینستکس برای ایران عملیاتی شده است.

اروپا مدعی است اینستکس عملیاتی شده استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اینستکس یک ارزش بین‌المللی است و این ارزش بیانگر آن است که نزدیک‌ترین متحدان آمریکا از لحاظ اقتصادی از آن فاصله گرفته‌اند. اینستکس هیچ‌کدام از تعهدات اروپایی‌ها  در قبال ایران را اجرایی نکرده است.

وی در ادامه به نحوه فعالیت اینستکس در ایران اشاره کرد و  گفت: در حال حاضر بر اساس ادعای اروپا اینستکس برای ایران عملیاتی شده است.


بیشتر بخوانید: ۳ شرط لازم برای عملکرد پایدار اینستکس


ظریف با اشاره به ادعای اروپایی‌ها مبنی بر تجربه اول تبادلات مالی بین ایران و اروپا اظهار کرد: هنوز از تبادلات مالی ایران و اروپا مطلع نیستم ولی آنها مدعی شده‌اند که نخستین تبادل صورت گرفته است و ما در پی بررسی آن هستیم.

 وی تصریح کرد: موضع ایران به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد و این حرکت در حوزه اینستکس بیانگر آن است که اروپایی‌ها در تلاش برای تصمیمات مستقل و به دور از اعمال فشارهای آمریکا هستند.

وزیر امور خارجه گفت: فعالیت اروپا در قالب اینستکس در دراز مدت برای آمریکا هزینه جدی در بردارد، زیرا در آینده نزدیک اقتصاد آمریکا دیگر نمی‌تواند حرف اول دنیا را بزند، باید تأکید کنم که تعهدات اروپایی‌ها برای ایران بسیار فراتر از اینستکس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۸
الان دلار 3800 بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۸
اروپا دروغ ميگه ولله باور نکنيد
آخرین اخبار