مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ کیلومتر مسیر فیبر نوری در مناطق روستایی و مرزی این استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سیدعلی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اظهار کرد: فیبر نوری، از محمل‌های انتقال داده با سرعت بالاست و بر همین اساس از برنامه‌های بسیار مهم در سال ۹۸ گسترش بستر فیبر نوری در استان است که هزینه این طرح با موافقت استاندار، از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

وی کم هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین را از مزایای نصب و راه اندازی فیبر نوری برای انتقال داده‌ها دانست و افزود: این طرح در چند روز آینده آغاز می‌شود و اجرای آن جهش بزرگی را در عرصه آی. سی. تی مناطق روستایی فراهم می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اکنون ۳۱۹ روستای خراسان شمالی اینترنت دارند، افزود: در تیرماه با افتتاح برخی از طرح‌ها، تعداد روستا‌های دارای اینترنت به ۴۳۷ روستا می‌رسد و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۸ این آمار به ۷۶۷ روستا برسد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۸ درصد روستا‌های استان از شبکه اینترنت بهره‌مند شده اند، اضافه کرد: با افتتاح طرح‌های جدید ۵۲ درصد روستا‌های استان دارای اینترنت می‌شوند.

مرتضوی همچنین با تاکید بر اینکه در ۱۰۵ نقطه استان رومینگ برقرار شده است، گفت: اکنون در ۴۴۸ روستا وِب فعال است و شمار روستا‌های برخوردار از اینترنت پرسرعت نیز ۱۳۵ روستا است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها زندگی می‌کنند

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در خراسان شمالی اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.