دادستان عمومی و انقلاب میاندورود از ورود ۱۸ هزار و ۶۷۸ پرونده در یک سال گذشته به محاکم قضایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت الاسلام سیدجواد هاشمی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندورود گفت: با تلاش و جدیت همکاران قضایی، در این مدت ۱۸ هزار و ۳۶۱ پرونده بررسی و مختومه شد.
 
وی افزود: ۱۰ هزار و ۴۰۶ پرونده به دادسرا وارد و ۱۰ هزار و ۱۱۷ پرونده به سرانجام رسید، پنج هزار و ۷۲۲ پرونده به دادگاه وارد و ۵ هزار و ۸۴۴ پرونده مختومه شد.
 
 حجت الاسلام سیدجواد هاشمی گفت: دو هزار و ۵۵۲ پرونده به شورای حل اختلاف وارد و دو هزار و ۳۹۰ پرونده به سرانجام رسید و ۴۵۰ مورد به صورت صلح و سازش حل شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندورود افزود: هزار و ۶۷۳ پرونده حکم قطعی صادر و به اجرای احکام مدنی رسید و هزار و ۷۲۷ پرونده اجرا شد.
 
وی توهین و فحاشی، تهدید، جرائم مواد مخدر، ضرب و جرح عمدی، تصادف، سرقت، افترا، ترک انفاق، متارکه و مزاحمت ملکی را ده جرم اول شهرستان بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه علت جرم و جنایت در یک جامعه ضعف دین و ترک ارتباط با خدا، رضایت مندی پدر و مادر و همنشین است، افزود: اکثر مجرمان افراد بی‌نماز هستند، در مسئله تربیتی هم سعی کنیم که خانواده‌ی خود را اهل نماز کنیم همچنین پدر و مادر وظیفه دارند به گونه‌ای فرزندانشان را تربیت کنند که آن‌ها راضی باشند.
 
انتهای پیام/آ
 
 

 ۵ هزار و ۸۴۴ پرونده در دادگاه‌های میاندورود مختومه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.