فرماندار شیراز با اخطار به کم کاری برخی دستگاه‌های مسؤول نظارت بر بازار گفت: چند نرخی بودن برخی کالا‌ها پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار و رییس ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز با بیان این که انتظار داریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیش از گذشته به سیاست‌ها و مصوبات ستاد توجه داشته باشد، اظهار داشت: دستگاه‌های مسؤول در حوزه تنظیم بازار می‌بایست جلسات خود را مستمر با خروجی موثر به نحوی که حاصل آن برای مردم ملموس باشد، برگزار و نتیجه کار خود را در این ستاد گزارش دهند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی و مردم منتظر نتیجه اقدامات صورت گرفته در تأمین کالا‌های اساسی و کنترل قیمت‌ها هستند، افزود: به هیچ عنوان چند قیمت مختلف برای یک کالا در سطح شهر قابل قبول نیست و دستگاه‌های مرتبط می‌بایست در راستای مطالبات به حق مردم، بعد نظارتی خود را به نحوی که با افزایش بازرسی‌ها شاهد ساماندهی و انضباط بازار باشیم، افزایش دهند.

امیری با بیان اینکه در خصوص افزایش بازرسی‌ها مشکلی وجود ندارد، ابراز داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را برای همکاری در بازرسی افتخاری بازار و همکاری با دستگاه‌های مرتبط اعلام کرده اند.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به ابلاغ وزیر محترم کشور تاکید کرد: بحث ذخایر کالا‌های اساسی و نظارت بر بازار با جدیت بیشتری از سوی این ستاد دنبال میشود و دستگاه‌های عضو ستاد نیز در این راستا می بایست برنامه ریزی‌هایی را در دستور کار خود داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان این که دولت برای تامین کالا‌ها و واردات از طریق اختصاص ارز و تسهیل در واردات اقدامات خوبی انجام داده و در دستگاه‌های مسؤول نیز برای تنظیم بازار تدابیر مناسبی اندیشیده شده، تاکید نمود: در چرخه توزیع و نظارت بر آن مشکلاتی داشته ایم که باید این نقیصه جبران شود.

وی با بیان اینکه مردم عزیز از تفاوت قیمت‌ها و افزایش بدون منطق آن ناراضی هستند، اشاره‌ای به بحث قیمت تره بار در شیراز و مقایسه آن با کلان شهر تهران داشته و اظهار نمود: چه توجیهی برای این تفاوت در شیراز و تهران وجود دارد؟!

وی به عدم وجود اجرای نظام سورتینگ اشاره و گفت: در چرخه توزیع استفاده از روش‌های سنتی که نتیجه‌ی آن آشفتگی قیمت و تعیین آن بر اساس سلیقه افراد می‌باشد، پذیرفتنی نیست.

فرماندار در ادامه با انتقاد از نحوه واگذاری تعرفه‌های سازمان میادین و مشاغل شهرداری افزود: لازم است شهردار محترم با ورود جدی به این موضوع تلاش کنند. مراکز توزیع و غرفه‌ها با تعیین شرایطی و با قیمت تمام شده واگذار گردد تا عرضه کنندگان مجبور به افزایش قیمت برای تامین هزینه‌های خود نباشند.

گفتنی است در این جلسه فرماندار به موضوع آرد و نان و به ویژه بازرسی از نانوایی‌ها نیز پرداخت و اظهار داشت: وضعیت بازرسی رضایت بخش نیست و لازم است اتحادیه با همکاری اتاق اصناف و صنعت و معدن در جهت ارتقاء کیفیت نان و همچنین نظارت بر کارکرده نانوایی‌ها تلاش بیشتری کند. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی در همه موارد ورود و اقدامات لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/م

جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار