فرماندار شیراز گفت: تمامی دستگاه‌های لشکری و کشوری شهرستان شیراز مکلف به همکاری در برنامه بسیج کنترل فشارخون هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز در جلسه کارگروه بهداشت و درمان در خصوص سلامت و اهمیت غذایی، با تاکید بر اینکه سلامت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: توجه به مسائل درمانی و سلامت غذایی در شهر شیراز به ویژه به دلیل وجود مسائل اجتماعی مختلف همچون حاشیه نشینی، اتباع خارجی و ... می‌بایست بطور خاص مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه بسیج کنترل فشارخون یک برنامه ملی است، افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌های لشکری و کشوری مکلف به همکاری در این زمینه هستند.

امیری ادامه داد: در گذشته بروز بیماری‌های واگیر جزو دغدغه‌ها بود که با برنامه‌های خوب وزارت بهداشت و درمان، بسیاری ریشه کن شده و یا دیگر دغدغه نیست؛ ولی امروزه به دلیل رواج دنیای صنعتی و زندگی ماشینی، با بیماری‌های نوظهور غیرواگیر همچون فشار خون روبرو هستیم.

فرماندار شیراز گفت: وزارت بهداشت و درمان در این خصوص نیز برنامه‌ی خوبی را اجرا کرده و در دستور کار قرار گرفته است.

امیری اظهار داشت: این برنامه باید توسط رسانه‌ها در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب به مردم شریف پوشش داده شود.

پور رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: کمپین برنامه و بسیج مبارزه با بیماری فشار خون از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۷ تیرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

حمیدرضا قاسم افزود: این برنامه بعد از ماه مبارک رمضان در استان فارس و شهرستان شیراز آغاز شده و با توجه به اینکه اکثر مردم از این بیماری رنج می‌برند و خود مطلع نیستند، شناسایی بیماری فشار خون از مهمترین هدف‌های این طرح به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی جهت آگاهی مردم از این بیماری خطرناک که باعث ناتوانی‌های قلبی عروقی، کلیوی و چشمی و مرگ ناگهانی می‌شود، در شناخت و درمان آن جهت حفظ سلامتی افراد بسیار مفید است.

قاسم پور با بیان اینکه ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون، از بیماری خود خبر ندارند، گفت: این بیماری قابل مداخله و کنترل است و می‌بایست مورد حساسیت بوده و مبتلایان تحت درمان قرار گرفته و آموزش‌های صحیح به عموم داده شود.

وی بیان کرد: بحث استاندارد گرفتن فشار خون، آگاهی مردم و آموزش در اولویت این برنامه ملی است که تعداد قابل توجهی از بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز اظهار کرد: با اجرای این طرح در شهرستان شیراز، از بین یک میلیون نفر بالای ۳۰ سال، حداقل ۵۰۰ هزار نفر می‌بایست در این برنامه تحت پوشش قرار گرفته و ۱۰ درصد بیماران جدیدی که اطلاعی از بیماری فشار خون ندارند، شناسایی شوند.

قاسم پور تصریح کرد: بواسطه‌ی نیاز به وقت و زمان زیاد در اجرای این برنامه و لزوم اجرای با کیفیت این طرح ملی، همکاری تمامی دستگاه‌ها در این خصوص لازم است.
انتهای پیام/م

جلسه کارگروه بهداشت و درمان در خصوص سلامت

برچسب ها: فرمانداری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار