رئیس سازمان اورژانس کشور در انزلی اعلام کرد: ۴۳۲ نفر در ۳ ماهه نخست امسال در کشور غرق شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی که در بندر انزلی برگزار شد گفت: ۱۶ درصد این افراد کسانی بودند که برای نجات افراد وارد آب دریا و یا رودخانه شدند.

وی با اشاره آغار سفر‌های تابستانه و استفاده گردشگران از دریا افزود: برای امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی در جاده‌ها و سواحل دریا اکیپ‌های اورژانس افزایش یافته است تا بتوانیم بیشترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهیم.

کولیوند گفت: در این راستا ۳ هزار و ۳۰۰ و پایگاه امدادی جاده‌ای، ریلی و ساحلی مجهز به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۴۲ فروند بالگرد، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۳۰ دستگاه موتورسیکلت فعال است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به افزایش خدمات دهی اورژانس هوایی گفت: برای این کار با استفاده از ۴۲ فروند بالگرد ۱۵۰ کیلومتر خدمات دهی داریم و در استان گیلان به زودی با تهیه بالگرد این کار انجام خواهد شد.

سرپرست استانداری گیلان نیز گفت: بیشترین کسانی که دچار غرق شدگی می‌شوند در خارج از محدوده‌های طرح سالم سازی دریا و خارج از ساعات مجاز شنا می‌کنند.

ارسلان زارع افزود: با افزایش طرح‌های سالمسازی دریا و با توسعه خدمات دهی به گردشگران می‌توان آمار این گونه حوادث را کاهش داد ودر این راستا در نظر داریم تعداد طرح‌های سالمسازی گیلان را از ۳۵ طرح به ۷۰ طرح افزایش دهیم.

انتهای پیام/آ

غرق شدن بیش از ۴۰۰ نفر در دریا

برچسب ها: اورژانس ، غرق شدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.