حذف خودکار تاریخچه موقعیت مکانی در ویژگی جدید گوگل +فیلم

در بروزرسانی اخیر گوگل قابلیتی به آن اضافه شده است که امکان حذف خودکار تاریخچه موقعیت مکانی در مدت زمان خاص را ارائه می‌دهد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلات کاربران گوگل تاریخچه موقعیت مکانی آن‌ها است. این مشکل از سوی کاربران بارها گزارش شده و پس از مدت‌ها از سوی توسعه دهندگان این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. اکنون گوگل برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده است. 

قابلیت حذف تاریخچه موقعیت مکانی گوگل

گوگل به تازگی در حال ارائه قابلیت جدیدی است که در ماه مه آن را معرفی کرده بود. این قابلیت برای حذف خودکار تاریخچه مکانی گوگل کروم طراحی شده است. این ابزار پس از تاکید بر افزایش حریم خصوصی کاربران در کنفرانس توسعه، جایی که شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل هر دو اعلام کرده بودند قصد دارند برای افزایش کنترل کاربر برای داده‌هایی که با شرکت‌ها و برنامه‌های شخص ثالث به اشتراک می‌گذارد، طراحی شده است. در ادامه ویدئویی از نحوه فعال سازی و عملکرد این دستگاه مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: هزاران نرم افزار پرطرفدار در پلی استور که قاتل گوشی شما هستند 


قابلیت حذف تاریخچه موقعیت مکانی گوگل، خوب یا بد؟

با این حال، یکی از انتقاداتی که به این قابلیت وارد شده این بود که بیشتر کارها هنوز به کاربر بستگی دارد. برای مثال تاریخچه ردیابی موقعیت مکانی و فعالیت وب/ برنامه گوگل تا زمانی که کاربر به صورت دستی آن‌ها را حذف نکند، به صورت پیشفرض در گوشی نگهداری می‌شوند. البته گوگل برای دفاع از این مسئله می‌گوید این امر برای بهبود تجربه کاربر، هدف قرار دادن تبلیغات و شخصی سازی جستجو است. با استفاده از ابزار جدید، می توانید تنظیمات ردیابی خود را در فواصل سه یا 18 ماهه حذف کنید.

اگر قابلیت حذف خودکار را فعال کرده باشد، هر اطلاعاتی که بیشتر از 18 ماه در این بخش وجود داشته باشد به صورت خودکار حذف خواهد شد. این قابلیت طی چند هفته آینده در سراسر جهان برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس عرضه می‌شود. گوگل همیشه برای بهتر کردن تجربه استفاده کاربرانش از نرم‌افزارهای خود سعی در توسعه دادن نرم‌افزارهای خود است. این شرکت یکی از بیشترین بروزرسانی‌ها را در سال انجام می‌دهد و این کار او عموما از سوی کاربران مورد قبول واقع می‌شود زیرا بروزرسانی‌های انجام شده کیفیت عملکرد نرم‌افزارهای این  شرکت را بالا می‌برد. 

انتهای پیام/

قابلیت جدید گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه موقعیت مکانی را ارائه می‌کند

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار