معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، سندی بالادستی با مضامین غنی است که مسیر حرکت ما را تعیین میکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین ، سندی بالادستی با مضامین غنی است که مسیر حرکت ما را تعیین میکند و به جای پیچیده کردن این سند، باید آن را ترجمه کنیم و ترجمه سند یعنی تصویب قوانین و مقرراتی که به اجرایی شدن زیر نظام‌های سند منجر شود.

وی که در گردهمایی نظام راهبری مدرسه محوری که به همت اداره کل آموزش و پرورش مازندران و با حضور مدیرکل، معاونان، مدیران و معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در اردوگاه دانش آموزی برگزار شد افزود: باید از پیچیده کردن مدرسه محوری پرهیز کنیم و درعمل باید نشان دهیم که مدرسه محور تمام فعالیت‌ها است و از آموزش تا پرورش باید به سمتی برویم که مدرسه محور باشد.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: مفهوم آموزش با تعلیم و تربیت تفاوت‌های بنیادین دارد.

کمرئی افزود: در تعلیم و تربیت، شش ساحت سند تحول، کانون توجه است و معلم نیز یک تسهیل گر است این درحالی است که در آموزش ذهن دانش آموز، ظرف تلقی می‌شود و نقش معلم نیز تا نقش یک دریل، تنزل پیدا میکند، دریلی که باید ظرف ذهن دانش آموز را باز کند و آنچه که دلش خواست در آن بریزد.

وی با بیان اینکه معلم در نظام تعلیم و تربیت، کنترل کننده دانش آموزان نیست بلکه تلاش میکند تا دانش آموز را در فرآیند آموزش قرار دهد و آموزش اتفاق بیفتد و دانش آموز هم لذت ببرد گفت: معلم در این نظام، به فکر انتقال یک طرفه دانش نیست بلکه دانش آموز را انسانی میداند که ویژگی‌ها و خصایص خود را دارد و این ویژگی‌ها را در نظر دارد.

وی با اشاره به برش کیک پروژه مهر در یکی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی به من این نوید را میدهد که فضایی شاداب به همراه نوعی احساس مسئولیت در خصوص پروژه مهر در استان وجود دارد و به پروژه مهر فکر میشود و این از نظر ما بسیار ارزشمند است.

وی همچنین از پروژه مهر به عنوان یک کار تیمی یاد کرد و گفت: تمام بخش‌های آموزش و پرورش باید در این امر درگیر باشند تا نتیجه مناسب تحصیل شود.

وی در خصوص مدرسه محوری گفت: در پروژه مهر و در نظام تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشگاهی مهمترین بخش کار است و مدیر، خلق کننده چشم انداز‌های مدرسه است و اینکه مدرسه در پایان سال و چندسال آینده، به کجا می‌خواهد برود و به عبارت واضح‌تر، مدیر مدرسه تعیین کننده  و همچنین نگهبان چشم انداز‌ها است و باید مراقب باشد که به اهداف  رسیدند یا خیر و چرا؟!
انتهای پیام/س
 

سند تحول بنیادین مسیر حرکت ما را تعیین میکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.