خویشتندار درباره آتش سوزی‌های مناطق حفاظت شده در استان تهران توضیحاتی داد.

محمد رضا خویشتندار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با آتش سوزی‌های مناطق حفاظت شده در استان تهران اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۱۴ هکتاراز اراضی حفاظت شده و پارک‌های ملی دچار حریق شده است.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد حوادث آتش سوزی دراین مناطق عامل انسانی بوده و این حوادث یا عمدی و یا غیر عمد اتفاق می‌افتد.


بیشتر بخوانید: علت آتش سوزی پی در پی ارتفاعات پارک جنگلی سرخه حصار چیست؟


خویشتندار گفت: با آغاز فصل گرما و حضور گردشگران در پارک‌های ملی و بی توجهی آن‌ها به عوامل محیطی حوادثی همچون آتش سوزی روی می‌دهد که به دلیل خشکی برخی گیاهان این آتش ممکن است گسترده شود.

وی بیان کرد: بسیاری از موجودات زنده همچون پرندگان، حشرات و خزندگان با گسترش آتش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی یا تلف و یا دچار آسیب می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: همچنین حوادث آتش سوزی غذای حیوانات را نیز نابود می‌کند چرا که علوفه حیات وحش با این حادثه نیز کم و این حیوانات با کمبود غذا مجبور به کوچ می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش باهر
۱۶:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۸
این زمبن خواران و عوامل انها هستند که زندگی موجودات زنده و مردم را با خیال راحت به آتش می کشند چون می داننددراین مملکت نه قانونی وجود دارد و نه کسی برخورد می کند.لذا بکمک عوامل اداری، مراتع و جنگلها را به اتش می کشند و بصورت لم یزرع و زمین سوخته در می آورند و بعد انها راتصاحب و تقسیم و تغییر کاربری میدهند ومیخورند!!!!
آخرین اخبار