فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره علت وقوع آتش سوزی‌های پی در پی ارتفاعات پارک جنگلی سرخه حصار توضیحاتی داد.

محمدرضا خویشتن دار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آتش سوزی بخشی از ارتفاعات پارک جنگلی سرخه حصار در شب‌های گذشته اظهار کرد: افزایش گرما و تابش اشعه خورشید بر روی زباله‌هایی مانند شیشه در چند شب گذشته موجب بروز آتش سوزی در بخش‌هایی از ارتفاعات پارک جنگلی سرخه حصار و شهرک زیتون شد.

وی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منطقه از روز‌های گذشته برای مقابله با چنین حوادثی در آماده‌باش کامل بودند، چراکه این گونه حوادث در این زمان‌ها یک امر اجتناب ناپذیر و طبیعی محسوب می‌شود.

خویشتن دار گفت: حادثه آتش سوزی ارتفاعات سرخه حصار تلفات زیادی نداشت، چرا که از همان ابتدای وقوع آتش سوزی نیرو‌های یگان حفاظت آتش را خاموش کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و رشد گیاهان مرتعی، وقوع آتش سوزی‌ در این مناطق به مرور زمان بیشتر هم خواهد شد، بر همین اساس ادوات و تجهیزات اطفای حرق در بین پاسگاه‌های محیط بانی توزیع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین امروز ۱۴۰۰.۲.۲۴ آتش گرفت
من خودم دیدم مردم به جای اینکه به آتش نشانی زنگ بزنن داشتن فیلم می گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
به یاد شهید برونسی
۱۹:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
یک هشدار جدی به کلیه مسئولان دارم در پی بارش های بسیار خوب بهاری و سرسبزی فراوانی که ایجاد شد حجم زیادی گیاهان صحرایی و خودرو رشد کرده و الان در حال خشک شدن هستند پس احتمال آتش سوزی در اکثر نقاط هست.
البته نظر بنده اینست که با شیوه های کاملا علمی و امکانات سبک موجود مثل این چمن زن های زنجیری که به صورت دستی قابل حمل است علف های خشک شده را تا حد زیادی کوتاه و در چاله های جهت کودسازی همین مناطق انباشت کنیم.
قطعا با این شیوه که آلودگی هوا را نخواهیم داشت حجم انبوهی منابع ریز مغذی و مناسب خاک را در اختیارش قرار خواهیم داد و به حفظ خاک کمک می کنیم.
همیشه قرار نیست که فقط صرف داشتن سود انسانی کود سازی یا ورمی کمپوست یا امثال آن ایجاد شود ادعای نسل های آینده داریم باید زمین های بسیاری را از فرسایش و نابودی نجات دهیم.
وقتی در جایی به صرت گسترده سبزه بروید یعنی این خاک قدرت باروری و حاصلخیزی دارد البته نه برای سوءاستفاده اشرار زمین خوار و کوه خوار دشت خوار و جنگلخوار و رودخانه خوار و...
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۶:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بهترین کار این است که همین یگان های محیط زیست به صورت کنترول شده و در مقیاس های کوچک علف زار های خشک منطقه را بسوزانند تا علف های خشک از بین بروند و امکان آتش سوزی اتفاقی وجود نداشته باشه
آخرین اخبار