عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران با انتقاد از معنای حقوق بشر آمریکایی، آن را تنها در راستای منافع این کشور دانست.

رضا صابری، عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هفته قوه قضائیه در مورد سالگرد ترور شهدای هفت تیر گفت: یکی از موضوعاتی که همزمان با انقلاب اسلامی در ایران و و مجامع جهانی اهمیت پیدا کرد، اتفاق جدیدی در به نام حقوق انسانی و حقوق بشر بود در دنیا بود.

وی ادامه داد: قاعدتا جامعه جهانی سازمان‌هایی را طراحی کرده که تمامی این مجامع انسانی بر اساس منطق نظم نوین جهانی حرکت کند و هر کسی که از این قاعده نظم نوین جهانی خارج شود آن را محکوم به نادیده گرفتن حقوق بشری کند؛ به همین خاطر مدعیان این مسئله خودشان ناقضان آن هستند.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران با بیان اینکه جامعه جهانی هیچ گاه از مردم ایران دفاعی نکرده است، افزود: ما اگر تجربه کشور ایران را در نظر بگیریم مردم ایران هر زمان که خواستند از حقوق خود دفاع کنند مورد تعرض قرار گرفتند، نظم جهانی و جامعه جهانی هیچ دفاعی از آن‌ها نکرد.

وی با اشاره به دخالت آمریکا در نظم کشور‌ها گفت: در حافظه تاریخی مردم ایران، کودتای ۲۸ مرداد یکی از وقایعی بود که مردم ایران به خاطر دفاع از حقوق خود به میدان آمده بودند، اما آمریکا و کشور‌های مدافع این نظم نوین، مردم ایران را سرکوب و از حق خود محروم کردند.

صابری با تاکید بر نقض حقوق بشر توسط آمریکا تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی اتفاق وقایعی نشان داد که برای آمریکا فقط منافعشان مهم است، تعابیری مثل حقوق بشر تنها برای رسیدگی برخی کشوربه اهدافشان استفاده می‌شود؛ به همین خاطر مدل انقلاب اسلامی می‌گفت که نباید خود را در داخل چهار چوب مفاهیم قرار داهیم.

وی خاطرنشان کرد: پافشاری بنیانگذار جمهوری انقلاب اسلامی به بنیاد‌های انسانی به همین دلیل است، همین باعث شد نظمی که آن‌ها برای خود در نظر گرفته بودند دچار اختلال شود؛ دلیل دشمنی‌های آن‌ها با انقلاب اسلامی که منجر به ترور شد، به همین دلیل است.

عضو شورای مکزی کانون دانشگاهیان ایران، ترور‌هایی که توسط این گروه‌های صورت گرفت را اولویت‌های آمریکا دانست و گفت: به همین دلیل بود که آن‌ها هیچ وقت محکوم نشدند، حتی شاهد بودیم در جنگی که بین ایران و عراق صورت گرفت، آن‌ها هیچ گاه آن هارا محکوم نکردند، البته خود بعدا اعتراف کردند که ایران شروع کننده آن جنگ نبود.

صابری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم آنچه که آمریکا و متحدانش به نام حقوق بشر می‌گویند حقیقت و واقعیت نیست؛ هرچیزی که در دایره منافع آن‌ها قرارگیرد منطبق با حقوق بشر است و هرچه خارج از این دایره باشد تروریست خوانده می‌شود؛ ما باید در قلمرو نظم جهانی از معنی واقعی حقوق بشر و از مظلومین دفاع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار