گذر از گرمای تابستان با صرفه جویی آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: حفاظت از هر قطره، قطره آب توسط مسئولین و مردم ضروری است.

گذر از گرمای تابستان با صرفه جویی آببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: شهر کرمان با کمبود آب مواجه است و در زمان گرمی هوا، چون مصرف آب بالا می‌رود، این کمبود آب محسوس‌تر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در شهر کرمان قطعی آب نداریم بلکه افت فشار داریم، افزود: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب در پیک گرمایی، افت فشار آب در شهر کرمان داریم، زیرا مصرف آب، تابعی از گرمی هواست.

مدیرعامل آبفای استان کرمان گفت: همه ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان در مدار هستند و مورد جدیدی برای ورود به مدار آب شرب کرمان در سال‌جاری نداریم و برای عبور از این بحران باید از خداوند بخواهیم که هوا خنک شود و مردم نیز در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی تصریح کرد: نیاز آبی شهر کرمان در پیک مصرف ۳ هزار لیتر در ثانیه است این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان یک هزار و ۹۵۰ لیتر در ثانیه است، بنابراین یک هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجهه هستیم.

طاهری به میزان مصرف آب کولر‌های آبی اشاره کرد و افزود: هر کولر آبی در شبانه روز ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند؛ حال حدود ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر کرمان داریم.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم که شب‌ها تا جایی که می‌توانند کولر‌های خود را خاموش و درب و پنجره‌ها را باز کنند و همچنین در دو ماه اول تابستان حیاط و ماشین خود را با آب نشویند.

وی بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: اگر مردم بتوانند مصرف آب خود را در دو ماه اول تابستان مدیریت کنند می‌توانیم تابستان امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

وی افزود: از مردم درخواست داریم مصرف آب خود را مدیریت کنند و از قطره، قطره آب در این تابستان محافظت کنند تا بتوانیم تابستان جاری را با مشکلات کمتری عبور کنیم.

انتهای پیام /ح

صرفه جویی آب راه گذر از گرمای تابستان

برچسب ها: صرفه جویی آب ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار