مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : هم اکنون در این استان ۱۳۲ کارگاه آموزشی مهارت در ۱۳۲ رشته مختلف و ۵۸۲ حرفه فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،یاور محمدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : باگسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و معرفی رشته‌های مختلف می‌توان تناسب خوبی بین رشته‌ها و مشاغل مورد نیاز جامعه را ایجادکرد.

وی گفت : انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه که به نحوی متولی آموزش و اشتغال هستند، از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای گسترش و تغییر رویکرد مهارت آموزی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه بابیان اینکه میانگین عملکرد آموزش فنی وحرفه‌ای در سال ۹۷ بیش از ۱۳۸ درصد بوده است، افزود: در یکسال گذشته سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در بخش آموزش هزینه شده است.

فرماندار گیلانغرب نیز گفت: یک هزار و ۱۷۳ تن در ۴۰ حرفه آموزشی به میزان ۲۲۳ هزار نفرساعت از طریق ۱۲ کارگاه دولتی و مجتمع بخش خصوصی در این شهرستان طی سال گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

کوروش محمودیان، خواستار توسعه حرفه‌های آموزشی متناسب با طرح‌های اشتغالزای ایجاد شده در شهرستان‌ها به منظور رونق تولید و اشتغال پایدار شد که این پیشنهاد مورد استقبال مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرارگرفت.

 

 

انتهای پیام/د

گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.