معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : باید دانش‌آموزان را به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق دهیم .

 به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : متاسفانه جامعه به سمتی حرکت کرده که تحصیل در رشته تجربی به نوعی مترادف با رسیدن به پول و موقعیت اجتماعی شده است، این در حالیست که سهم دیگر رشته‌ها نیز نباید پایین باشد، چرا که جامعه به همه مشاغل نیاز دارد.

وی با اشاره به ضرورت وجود متخصصانی از تمامی رشته‌ها در جامعه، گفت : بعنوان نمونه در حال حاضر در استان آرماتوربند و یا نانوای خوب نداریم و مجبوریم از استان‌های همجوار نیرو بیاوریم، این در حالیست که استان از معضل بیکاری رنج می‌برد.

بسامی با بیان اینکه دانش خالی به درد نمی‌خورد، گفت: نباید آمار گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پایین باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت استان کرمانشاه از نظر گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مطلوب نیست، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که آمار گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان در مرز ۲۸ درصد است که میانگین کشوری آن در مرز ۴۵ درصد است.

بسامی با بیان اینکه امسال باید ۳۴ درصد دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق داده شوند تا وضعیت قابل قبولی داشته باشیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود سال‌های آینده سهم استان از نظر گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای به حدود ۵۰ درصد برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر توسعه فنی و حرفه‌ای و توازن رشته مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته، افزود: در گذشته نزدیک به ۶۰ درصد دانش‌آموزان ما تحصیل در رشته تجربی را انتخاب می‌کردند که امسال برای اولین بار این آمار در استان کرمانشاه به زیر ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در گذشته تنها سه درصد دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته‌های ریاضی می‌رفتند که با برنامه ریزی‌های انجام شده این سهم به ۹ درصد رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

تحصیل در رشته تجربی مترادف با رسیدن به پول و موقعیت اجتماعی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.