معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان پاوه گفت : امسال بیش از ۳۲۰ تن توت در این شهرستان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،عادل قادری معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با بیان اینکه شهرستان پاوه ۲۴۲ هکتار باغ توت دارد، گفت : ۲۱۵ هکتار از این باغات بارور هستند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی متوسط عملکرد باغات توت در شهرستان پاوه را در شرایط نرمال ۱.۵ تن توت خشک در هکتار عنوان کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۳۲۲ تن توت از باغات این شهرستان برداشت شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان پاوه ارقام باغات توت این شهرستان را شامل توت بی دانه، کومه دره، تهرانی، شاتوت و... عنوان کرد و افزود: شهرستان پاوه از حیث تولید توت صاحب برند است، به نحوی که توت تولیدی در این شهرستان از نظر کیفیت در استان و حتی کشور شاخص است.

قادری گفت: بیشترین توت تولیدی در استان کرمانشاه مربوط به شهرستان پاوه است.

قادری با بیان اینکه بیشتر توت تولیدی در این شهرستان به صورت خشک به تهران، استان‌های همجوار و گا‌ها اقلیم کردستان عراق فرستاده می‌شود، گفت: بخش کمی از توت تولیدی در شهرستان پاوه به مصرف تازه خوری می‌رسد و بخشی از آن نیز به صورت شیره توت که در اصطلاح محلی به آن دوشاب گفته می‌شود، عرضه می‌شود.

قادری با بیان اینکه برداشت توت از باغات شهرستان پاوه از اوایل خرداد در مناطق گرم این شهرستان شروع شده، گفت: برداشت محصول در مناطق سردتر تا اواسط تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه شهرستان پاوه را مستعد توسعه باغات عنوان کرد و افزود: باغات توت در این شهرستان جای کار زیادی برای توسعه دارند و یکی از اولویت‌های توسعه باغات این شهرستان به شمار می‌روند .

 

 

انتهای پیام/د

۲۱۵ هکتار از باغات بارور هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.