رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: حدود ۱۲۰ هزار هکتار از بیابان‌های آران و بیدگل تحت عملیات تثبیت شن قرار گرفته و ۴۳ میلیارد تومان برای پروژه مالچ‌پاشی این شهرستان اختصاص یافت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: در این پروژه بیابان زدایی که در نیمه دوم سال به صورت رسمی آغاز می‌شود، یک هزار هکتار از کانون‌های بحرانی و فرسایش ریگ و ماسه در روستا‌های شهریاری و علی آباد بخش کویرات آران و بیدگل مالچ پاشی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر شهرستان آران و بیدگل در زمینه فعالیت‌های بیابان زدایی در مدت ۵۰ سال اخیر تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۲۰ هزار هکتار از بیابان‌های آران و بیدگل تحت عملیات تثبیت شن قرار گرفته و از این نظر ۶ درصد از جنگل‌های دست کاشت کشور در آران و بیدگل واقع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل به اجرای عملیات نهال کاری مناطق بحرانی فرسایش بادی در بخش نصرآباد آران و بیدگل هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته نهال کاری ۲۰۰ هکتاری در این منطقه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شد و امسال فقط در یک پروژه عظیم هزار هکتار از مناطق بحرانی فرسیاش بادی در بخش کویرات مالچ پاشی می‌شود.

شفیعی با تاکید بر اینکه برنامه امسال مدیریت منابع طبیعی شهرستان حفظ نهال‌های کاری‌های موجود و مراقبت از عملیات‌های تثبیت شن در آران و بیدگل است بیان داشت: امسال برای مراقبت از ۲۰۰ هکتار نهال کاری انجام شده پروژه‌های آبیاری در ۱۰ نوبت در حال انجام است.

انتهای پیام/ی
 
 


۶ درصد از جنگل‌های دست کاشت کشور در آران و بیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.