مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست توضیحاتی در خصوص حضور صیادان خارجی به صورت طولانی در خلیج فارس برای صید ماهی‌ها به صورت صید ترال ارائه داد.

داوود میرشکار مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با صید ترال و صید پنهانی صیادان چینی در خلیج فارس و دریای عمان اظهار کرد: مدتی است که موضوع صید فانوس ماهی به صورت صید ترال در خلیج فارس توسط صیادان خارجی مطرح بود که پس از آن  از صید صیادان خارجی به صورت طولانی مدت در خلیج فارس جلوگیری شد.

وی افزود:مجوز صید تمام صیادان خارجی که به صورت ترال ماهی صید می‌کردند باطل و صیادان به کشورهای خود بازگشتند.

میرشکار گفت: هم اکنون کارگروه‌هایی در حوزه سواحل و دریاها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و موضوع صید ترال در خلیج فارس و دریای عمان از طریق این کارگروه به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان شیلات ایران (متولی صیادان و صید ماهی در دریاها) مکلف است که به تمام سوالات دستگاه های ذی ربط در رابطه با حضور صیادان خارجی و صید آن ها به صورت ترال پاسخ گو باشد.

مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: طی جلسات مستمر با تمام دستگاه‌ها گزارشی در خصوص حضور صیادان خارجی به دفتر ریاست جمهوری ارسال شد که بر همین اساس مقرر شد که گزارشات تمام دستگاه ها در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد:هم اکنون نظارت بر شناورهایی مشغول صید در خیلج فارس چندین برابر است و تمامی ارگان ها مکلف هستند بر این شناورها رصد داشته باشند  که اگر تخلفی از این شناورها مشاهده شود برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار