آیین تکریم و معارفه شصت ششمین شهردار رشت امروز در سالن اجتماعات ناجا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در مراسم تکریم و معارفه شهردار رشت گفت: باید در مدیریت شهری شایسته‌سالاری ملاک باشد و از جذب‌های سفارشی نامتعارف پرهیز شود.

وی با تاکید برافزایش سرمایه اجتماعی کارکنان شهرداری‌ها افزود: واگذازی برخی از فعالیت‌های شهرداری به بیرون از این نهاد در چابک سازی شهرداری‌ها نقش بسزایی را ایفا می‌کند و باید به این موضوع توجه شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با تاکید بر اعتمادسازی و افزایش سطح مشارکت مردمی گفت: مشارکت مردمی با افزایش حضور چهره‌های نخبه و دانشگاهی در حوزه مدیریت شهری به یقین در تحقق افزایش سطح مشارکت مردمی بسیار تاثیرگذار است.

مسعود نصرتی، معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این مراسم گفت: رشت را وطن دوم خودم می‌دانم و نسبت به این شهر تعلق‌خاطر دارم.

وی با اشاره به اینکه مردمان رشت بی‌نظیر هستند افزود: در دورانی که به‌عنوان شهردار شهر رشت افتخار خدمت داشتم اتفاقات خوبی را شاهد بودم که همه آن جز با یاری مسئولان و همراهی مردم محقق نمی‌شد.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان هم در این مراسم گفت: مردم از مسئولان انتظار کار‌های بسیار بهتری نسبت به شرایط فعلی در این شهر دارند که با کار جمعی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه شورا منتخب مردم است، افزود: همواره در فرآیند انتخاب شهردار رشت تلاش شد که در حدود قانونی ورود کرده و با خودداری از دخالت در امور اجازه داده شد که منتخبان مردم در شورا دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند.

غلامعلی جعفرزاده، یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات بسیار خوبی در رشت انجام‌شده، گفت: هر فردی بر اساس ظرفیت و توان خود برای رشت تلاش کرده، اما همچنان نواقص بسیاری مشاهده می‌شود که از آن جمله می‌توان به دو رودخانه رشت و عقب‌ماندگی‌های این شهر در خدمات شهری اشاره کرد.

وی به عدم حضور شهردار رشت طی یازده ماه اخیر اشاره کرد و افزود: طی این مدت شهر رشت تقریباً به لحاظ خدمات عمرانی تعطیل بوده و معتقدیم رشت شایسته داشتن شرایطی بسیار بهتر از وضع موجود است.

ناصر حاج محمدی با ۱۰ رأی موافق توسط اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار رشت انتخاب‌شده است، پیش‌ازاین حامد عبداللهی، حجت جذب و حسین علیقلی زاده به‌عنوان سه منتخب شورای رشت موفق به احراز صلاحیت از سوی وزارت کشور نشده بودند.

انتهای پیام/اص

آیین تکریم و معارفه شهردار رشت برگزار شد

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.