طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‎و‎گو با خبرنگار ما، از آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از امروز شنبه ۲۵ خرداد ۹۸ در استان خبر داد.

وی گفت: در این طرح نزدیک به ۱۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و نزدیک به ۸ هزار نوآموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

قائدامینی پیش بینی کرد: سنجش این تعداد نوآموز نسبت به سال قبل حدود سه هزار نفر افزایش خواهد داشت.

خداکرم حیدری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح ۱۴۰ نفر در ۱۳ پایگاه، ارزیابی هوش، گفتاری، شنیداری، بینایی، بهداشت دهان و دندان و قد و وزن نوآموزان را بر عهده دارند.

وی افزود: امسال هزینه انجام سنجش نوآموزان ۳۰۰ هزار ریال است که این سنجش برای خانواده‌های بی بضاعت و عشایری به صورت نیم بها و رایگان انجام می‌شود.

حیدری با بیان اینکه نوبت گیری از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌شود اضافه کرد: والدین باید در همان مدرسه‌ای که فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند نسبت به نوبت گیری زمان سنجش اقدام نمایند.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تا پایان شهریورماه امسال در استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار