رئیس اجرائی دولت افغانستان در پنجمین اجلاس «سیکا» گفت: کشورهای منطقه نمی‌توانند یکدیگر را در برابر تروریسم تنها رها کنند.

عبدالله: کشورهای منطقه نمی توانند یکدیگر را در برابر تروریسم تنها رها کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز شنبه (25 جوزا/ خرداد) در پنجمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) که در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شده شرکت و سخنرانی کرد.

وی در این اجلاس، تروریسم را تهدیدی در برابر توسعه منطقه خواند و تاکید کرد که کشورهای منطقه نمی‌توانند یکدیگر را در برابر تروریسم تنها رها کنند.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: فقر، فساد، افراط گرایی خشونت آمیز و قاچاق مواد مخدر چالش‌هایی را فراروی توسعه منطقه‌‌ای به وجود آورده است.

وی افزود: «مبارزه با تروریسم و تهدیدهای ناشی از آن نیازمند تلاش‌های مشترک صادقانه منطقه است؛ با تلاش‌های صادقانه باید آسیب‌های ناشی از حملات تروریستی را کاهش دهیم»

عبدالله، افغانستان را تشنه صلح خواند و بیان داشت: «افغانستان برای تامین صلح تلاش داشته و اهمیت آن را برای کشورهای منطقه و فراتر از منطقه نیز درک می‌کند.»

رئیس اجرائی دولت افغانستان، تامین صلح در منطقه را نیازمند همکاری بین المللی دانست و تاکید کرد: «ما باید تروریست ها را از دست یافتن به پناهگاه‌های امن محروم سازیم.»

گفتنی است که اجلاس سران کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) هر چهار سال یک بار به اشتراک سران 27 کشور عضو، هشت عضو و سازمان بین‌المللی ناظر برگزار می‌گردد. در اجلاس 2019 که در شهر دوشنبه به میزبانی جمهوری تاجیکستان برگزار گردیده سران دول و حکومت‌های کشورهای عضو و ناظر قضایای مهم منطقه ای و بین المللی را مورد بحث قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.