تجلیل از صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان در کابل

صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در سفارت روسیه در کابل برگزار شد.

تجلیل از صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در سفارت روسیه در کابل برگزار شد.

در این نشست عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان، دکتر عبدالطیف پدرام، احمد ولی مسعود، رحمت الله نبیل، محمد حکیم تورسن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، جنرال مراد علی مراد، دکتر حسن بانو غضنفر رئیس حلال احمر افغانستان، کارمندان وزارتخانه ها و دیپلمات های دیگر سفارت های خارجی در کابل و استادان دانشگاه کابل حضور داشتند.

الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل در این مراسم یادآور شد که روسیه نخستین کشوری بود که استقلال افغانستان در سال 1919 به رسمیت شناخت و بر این اساس بود که پیوندهای روسیه و افغانستان بر اساس برابری و احترام متقابل ساخته شد.

وی افزود: امروز مسکو برگزار کننده نخستین کنفرانس برای حل و فصل درگیرهای افغانستان است و مسکو تلاش می کند تا زمینه گفتگو میان دولت افغانستان و گروه های متخاصم را ایجاد کند.

سفیر روسیه در ادامه سخنانش گفت: ما خواستار یک افغانستان مستقل، با ثبات، مرفه، بدون تروریسم و مواد مخدر هستیم و می خواهیم در این کشور صلح برقرار شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، افغانستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار