عبدالله: با تصمیم خودسرانه «غنی» در عزل وزرا مقابله خواهم کرد

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی واکنش تندی به احتمال عزل برخی دیگر از وزرا نشان داد.

عبدالله: با تصمیم خودسرانه «غنی» در عزل وزرا مقابله خواهم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی واکنش تندی به احتمال عزل برخی دیگر از وزرا نشان داد.

طی یک هفته اخیر اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان وزرای مخابرات و تحصیلات عالی را تغییر داد و علاوه بر آنها، چندین پست بلند پایه دولتی نیز با تغییرات مواجه شدند. این در حالی است که مهلت قانونی دولت اشرف غنی به پایان رسیده و سیاسیون افغانستان از جمله عبدالله تاکید دارند که اختیارات رئیس جمهور از این پس باید محدود شود.

بر اساس گزارشات، هفته گذشته قرار بوده اشرف غنی سرپرست جدیدی برای وزارتخانه انرژی و آب نیز معرفی کند، اما این موضوع با واکنش تند عبدالله عبدالله روبرو شده است.

به گزارش برخی منابع، رئیس اجرایی دولت خطاب به اشرف غنی گفته است که در صورت اتخاذ تصمیم خودسرانه و بدون مشوره در این زمینه، شخصا وزیر تعیین شده را از وزارت بیرون می‌اندازد.

هفته گذشته عبدالتواب بالاکرزی، به عنوان سرپرست وزارت تحصیلات عالی و فهیم هاشمی به عنوان سرپرست وزارت مخابرات رسما معرفی شدند.

منتقدین اشرف غنی معتقدند که اقدامات اخیر وی نوعی اقدام انتخاباتی است. ضمن اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این بر لزوم ایجاد حکومت سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات تاکید کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.