گوگل با تحریم هوآوی موافق نیست/ آیا امنیت اندروید در خطر است؟

شرکت گوگل تحریم هوآوی را برای آینده امنیت اندروید مضر می‌داند و به همین جهت در حال رایزنی با کاخ سفید برای لغو تحریم‌ها است.

گوگل با تحریم هوآوی موافق نیست، امنیت اندروید در خطر است؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تحریم هوآوی توسط آمریکا، تمامی قراردادهای این برند با شرکت‌های آمریکایی فسخ شد اما به نظر می‌رسد گوگل بتواند دولت آمریکا را برای برداشتن تحریم‌ها از هواوی کمک کند. به گزارش Financial Times، گوگل دور نگه‌داشتن هوآوی از زنجیره تامین آمریکا را یک تهدید ملی برای این کشور می‌داند و به همین دلیل نارضایتی خود را از این تصمیم به کاخ سفید ارسال کرده است. گوگل از دولت آمریکا خواسته تا به بازگرداندن محصولات هوآوی به این کشور رای دهند و مانع اینکار نشوند. تحریم اخیر هوآوی به این معنا است که این شرکت برای قرارداد با شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آمریکایی باید مجوزی اختصاصی طبق شرایط دولت این کشور دریافت کند، ترامپ پیش‌تر گفته بود تحریم هوآوی به دلیل هراس از عدم رعایت مسائل امنیتی و حریم خصوصی از طرف این شرکت بوده اما در آینده نیز می‌توان از این تحریم به عنوان اهرم فشار برای بهبودسازی روابط تجاری آمریکا و چین استفاده کرد.

گوگل با تحریم هوآوی موافق نیست، امنیت اندروید در خطر است؟

نگرانی‌های اصلی گوگل مربوط به سیستم عامل اختصاصی هوآوی است که طبق ادعای این شرکت تولید آن به پایان رسیده، گوگل از آن هراس دارد که نسخه جدید اندروید ساخته شده توسط هوآوی، ممکن است دارای راه‌های نفوذ بیشتری برای هکرها به‌وجود بیاورد. سیستم عامل اختصاصی هوآوی براساس اسنادی منتشر شده در آلمان در معرض معرفی و عرضه قرار دارد، از این رو گوگل در تلاش است تا به دولت ترامپ بفهماند که وجود دو نسخه از اندروید، یک نسخه اصلی گوگل و یک نسخه ترکیبی از هوآوی ممکن است خلع‌های امنیتی زیادی را به‌جود بیاورد. درخواست گوگل آن است که اگر مسئله تحریم هوآوی تا پایان مهلت 90 روزه فعلی مرتفع نشود، این دوره برای زمان طولانی‌تری تمدید شود.

گوگل با تحریم هوآوی موافق نیست، امنیت اندروید در خطر است؟

تمامی این مسائل به دلیل قانون همکاری شرکت‌های چینی با دولت این کشور جهت جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز به‌وجود آمده، آمریکا احساس می‌کند که هوآوی به عنوان یک شرکت جاسوسی اطلاعات دولت و کاربران آمریکایی را در اختیاز دولت چین قرار می‌دهد، البته این ادعا تا کنون بارها توسط هوآوی رد شده است.

گوگل با تحریم هوآوی موافق نیست، امنیت اندروید در خطر است؟

چین در عملی متقابل فهرستی سیاه از شرکت‌هایی که با برندهای این کشور همکاری نمی‌کنند تهیه کرده و به‌زودی منتشر می‌کند، دولت چین شرکت‌های این فهرست را برای امنیت این کشور مضر می‌داند و برنامه‌ای متقابل برای آن‌ها دارد.


بیشتر بخوانید:اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!


انتهای پیام/

گوگل با تحریم هوآوی موافق نیست

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
والا من که به چینی ها برای جاسوسی نکردن بیشتر اعتماد دارم تا اروپایی آمریکاییها در ضمن هواوی هم که مگه گوگل بره به دادش چون گوگل تو چین مجوز کار نداره خیلی مشکوک میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
شرکت گوگل از طریق گوشی همراه اطلاعات لازم از هر کشور و شهری که بخواهد در اختیار سیا ای می گذارد
آخرین اخبار