وزیر صنعت معدن وتجارت امروز طرح آبگیری باطله کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرند را افتتاح کرد.

افتتاح طرح آبگیری باطله کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن وتجارت امروز طرح آبگیری باطله کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرند را افتتاح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت   با اشاره به اینکه با افتتاح این واحد صنعتی با استفاده از تکنولوژی‌های روز، 70 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است گفت: استفاده از این مدل حامی محیط زیست بوده و صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افتتاح این طرح افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این طرح در کشور نشان از سطح دانش و تخصص ما در کشور است بیان کرد: اجرای این طرح در کشور زمینه را برای استفاده از دانش صنعتی جدید در سایر نقاط کشور فراهم کرده است.

رحمانی با بیان اینکه امروز همه ما باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و لازم است که در کنار هم باشیم یادآور شد: همانطور که در دوران دفاع مقدس همه پای کار بودیم و کنار هم ایستادیم و بیسج ما معادلات جنگ را عوض کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز هم تولیدکنندگان ما در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و لازم است همه در کنار هم باشیم افزود: در این جنگ حتی یک زن خانه‌دار هم می‌تواند با خرید کالای ایرانی به حمایت و تشویق تولیدکننده داخلی بپردازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیشرفت‌های اخیر کشور در حوزه صنایع و معادن گفت: هر فردی با سفر به استان کرمان و مشاهده معادن عظیم در منطقه می‌تواند این انقلاب رخ داده را مشاهده کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه معادن در کشور آغاز شده بیان کرد: معدن ما یک ظرفیت و پتانسیل خدادی است که اگر فعال شود خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

همچنین در مراسم افتتاح این طرح  مدیر عامل شرکت فکور صنعت زرند گفت: این طرح به منظور کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب بخش صنعت با آب گیری باطله‌ها اولین بار در مجموعه‌های تولیدی سنگ‌آهن اجرا شده و این مجموعه را از بقیه کارخانه‌ها در کشور متمایز کرده است.

محمد وحید شیخ زاده افزود:این طرح که جز طرح‌های پیشرو در مسائلی زیست محیطی محسوب می‌شود با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال طی یکسال اجرا شده و ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و ۴۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بگفته وی با اجرای این طرح سالانه ۶۰۰ هزار متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود و در سه ماه اخیر ۶۶ هزار متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

وزیر صمت همچنین از معدن سنگ آهن جلال آباد وکارخانه واگن سازی زرند بازدید کرد و در جریان تولید این واحد‌های صنعتی ومعدنی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

طرح آبگیری باطله کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرند  افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.