نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با بی توجهی خود کاری کنیم که جوانان از کشور خارج شوند.

نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها حائز اهمیت است/ با بی توجهی جوانان را از کشور خارج نکنیماحمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتوگو با خبرنگارحوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باتاکید بر اینکه نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها بسیار حائز اهمیت است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان بر پایه علم و فناوری بنا شده‌اند و نیاز است تا به این شرکت‌ها که متشکل از نخبگان هستند بیشتر بها دهیم. با اهمیت دادن به این شرکت‌ها می‌توانیم تحریم‌ها را مهار و در راستای تقویت اقتصاد ملی خود حرکت کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: نباید کاری کنیم تا نخبگان به دلیل عدم حمایت کافی از آنها، کوله بار خود را بسته و به خارج از کشور مهاجرت کنند.

صفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر رضایت‌بخش بوده یا خیر؟ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت کافی برخوردار بوده‌اند و امتیاز های خوبی به آنها داده شده است و رشد خوبی داشته‌اند اما شرکت‌هایی که از حمایت بی‌بهره مانده‌اند کاری از پیش نبرده‌اند که باید درباره این مساله چاره‌اندیشی شود.

شرکت‌های دانش بنیان به فکر سودآوری بیشتر باشند 

صفری همچنین به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه کرد که در راستای رسیدن به اهداف خود فعال‌تر عمل کنند و در وهله اول کمتر به دنبال سودآوری از ایده‌های خود باشند چرا که اجرای ایده و تحقق آن  برای آینده کشور با اهمیت است.

وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مشخص است این صندوق کاستی‌هایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد اما باید تاکید کنم صندوق نوآوری همسو و همفکر با شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کند و می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح به موفقیت‌های بی‌شماری دست پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پیش می‌رود، در توصیه‌ای به مسئولان این صندوق، تصریح کرد: تقاضا می‌کنم این صندوق بیش از اینها به شرکت‌های دانش‌ بنیان بها دهد و به این شرکت‌ها اختیارات لازم را اعطا و به پیشنهاداتشان توجه کند چرا که برخی از این شرکت‌ها طرح‌ها و پیشنهادات بزرگی دارند که می‌تواند به اقتصاد دانش بنیان کشور کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار