دالوندی گفت: رشد پدیده سالمندی و عزت و کرامت جامعه سالمندان ما را برآن داشت تا به رویداد فناوری مراقبت سالمندی توجه بیشتری کنیم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در رویداد ملی، کارآفرینی ، فناوری؛ مراقبت سالمندی  گفت: انفجار جمعیت کشور در اواخردهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ موج جمعیتی را بر روی ما باز کرد که آثار و پیامد‌های خاص خود را داشته است و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی و افزایش امید به زندگی کشور را با پدیده‌ای به نام سالمندی مواجه ساخته است.

وی با بیان این که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت سالمندان کشور ۲/۹ درصد یعنی ۵/۷ میلیون نفر را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این امر تا سال ۲۰۳۰ شکل حادتری به خود گرفته و ۲۵ درصد جمعیت را طیف سالمندان به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بیان کرد: رشد این پدیده از یک سو و عزت و کرامت جامعه سالمندان عزیز و فقدان ذخایر و گنجینه‌های عظیم و ارزشمند تجربه و علم و فرهنگ و آئین ایرانی اسلامی ما را برآن داشت تا به رویداد فناوری مراقبت سالمندی توجه بیشتری کنیم.

اهداف  سازمان نظام پرستاری از برگزاری رویداد فناوری مراقبت سالمندی

وی اهداف سازمان نظام پرستاری در برگزاری این رویداد مهم و ملی را این گونه برشمرد: اهداف سازمان نظام پرستاری برای برگذاری این رویداد در درجه اول حرکت از نسل دوم سازمانی به نسل سوم و ایجاد سازمانی نوآور و کارآفرین، ایجاد فرهنگ کارآفرینی با توجه به این که ۲۰۰ هزار نفر مدیر پرستاری و ۶۰ هزار نفر دانشجویی پرستاری وجود دارد، افزود:  ایجاد خودباوری، خودبررسی و خوداشتغالی پرستاران و دانشجویان عزیز پرستاری، ایجاد اشتغال جدید در حوزه مراقبت در بخش‌های خدمات و تولید محصولات مورد نیاز، حرکت به سمت استقلال حرفه‌ای و نوآوری‌های جدید در عرصه مراقبت از سالمندان، تقاضا‌های روزافزون جامعه سالمند در حوزه IT و عرصه‌های نو نظیر آموزش‌های نوین به سالمند و خانواده، تولید اپلیکیشن‌های مورد نیاز، ایجاد عرصه‌های جدید مراقبت از سالمندان، ارائه خدمات علمی، فنی، مشاوره و آموزشی به سالمندان کشور، استفاده از ظرفیت سالمندان در مکان‌های سالمند نهاد، افزایش کار تیمی بین گروهی و همچنین افزایش همکاری‌های بین بخشی و بین سازمانی است تا بتوانیم به مراقبت‌های مورد نیاز این قشر ارزشمند جامه عمل بپوشانیم.

ثبت نام۱۷۰ کار آفرین در استارت آپ مراقبت از سالمند

دالوندی افزود: امیدواریم این رویداد شروع مبارکی برای همه ما و حرکت باارزشی در پرستاری، تحکم اقتصاد مقاومتی در این مقطع خاص از جنگ اقتصادی دشمن باشد. در این رویداد ۱۷۰ کارآفرین ثبت نام کرده و ۷۲ ایده ثبت شد و با داوری اولیه ۳۰ ایده انتخاب و امروز کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بسیار خوشحالیم که امروز اولین شتاب دهنده و مراقبت‌های پرستاری سازمان نظام پرستاری کار خود را آغاز و با حمایت صندوق محترم نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ازکلیه ایده‌ها حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار