مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال حدود ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع خراسان شمالی برداشت خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه، ۲ هزار و ۶۳ هکتار از مزارع استان، زیر کشت این دانه روغنی مفید و زرد رنگ است، افزود: برای کشت کلزا در هر هکتار به بطور میانگین ۴ الی ۶ کیلو بذر مورد نیاز است.

کاظمیان با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود، افزود: در این صورت نسبت به تولید سال گذشته (۳۶۵۰ تن) ۳۵ درصد افزایش تولید خواهیم داشت و این محصول پس از برداشت به مقصد کارخانجات روغن کشی از استان خارج می‌شود.

وی درخصوص استقبال کشاورزان در زمینه کشت کلزا گفت: کشت این دانه روغنی، بدلیل قیمت مناسب که تقریبا دوبرابر گندم می‌باشد و میزان آب مصرفی کمتر نسبت به محصول گندم مورد توجه کشاورزان هم استانی قرار گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در حقیقت کشت کلزا در راستای پایداری تولید گندم است به طوری که در تناوب با کلزا، محصولات گندم و محصولات بهاره بین ۲۰ تا ۲۵ درصد با افزایش تولید مواجه خواهدشد، براساس نرم ملی میبایست حداقل ۱۵ درصد از اراضی گندم آبی در تناوب با کشت کلزا قرارگیرد که این سطح در استان ما حدود ۷۵۰۰ هکتار است.

برداشت کلزا در منطقه امند شهرستان مانه و سملقان در دهه دوم خرداد آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.
انتهای پیام/ط


آغاز برداشت کلزا از مزارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.