معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: شکل‌گیری نهاد‌های مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند در دانشگاه‌ها ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور در دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید بر آرمان‌های خود تکیه کنند، گفت: باید برای پیشرفت و توسعه دانشگاه ارزش قائل شد و آن‌ها را کیفی و بالنده و پویا کرد چرا که مسیر واقعی توسعه در دانشگاه به صورت منفعل طی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امید ما برای بالندگی و افتخار و توسعه به مفهوم واقعی به دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی است و دولت نیز از صدای رسای دانشگاهیان استقبال می‌کند و با گوش باز پذیرای سخنان آنان است.

قاسم‌پور تاکید کرد: دانشجویان و اساتید و پژو هشگران می‌توانند در راستای رونق تولید که سیاست اساسی نظام و دولت تدبیر و امید است، گام‌های مناسبی بردارند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: دوران کمیت گرایی تمام شده و امروز باید کیفیت دانشگاه‌ها را از طریق آمایش آموزش عالی و مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها پیگیری کنیم؛ همچنین بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌های آموزشی در این حوزه ضروری است.

قاسم‌پور با بیان اینکه راه‌اندازی نهاد‌های مستقل ارزیابی کیفیت در دانشگاه‌ها اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری نهاد‌های مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند، برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها امری مهم تلقی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: اگر به دنبال کیفیت در دانشگاه‌ها هستیم باید در برنامه‌ها و سرفصل‌های آموزشی و رشته‌ها و نیز مسائل تحقیقاتی بازنگری و بازاندیشی جدی انجام دهیم.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود بخشی از بار اشتغال جامعه را دانشگاه‌ها به دوش بکشند، عنوان کرد: این مهم در صورتی تحقق میابد که دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که همان دانشگاه کارآفرینی است عملاً تحقق پیدا کند چرا که امروز تبدیل علم به عمل یا همان تجاری‌سازی دانش یکی از مسیر‌های مهم کمک به اشتغال است.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی گفت: این رویداد بین المللی علمی با هدف آشنایی با آخرین دستاورد‌های پژوهشی داخلی و خارجی و با همکاری مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در حال برگزاری است.

قاسم سلیمی افزود: از محور‌های مهم این کنفرانس مبانی و دیدگاه‌های نظری در ارتباط با ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، نقش سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، دنیای مجازی و فناوری‌های نوین و نقش آن در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی و ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام پژوهش و فناوری است.

وی گفت: ۱۳۰ چکیده مقاله دریافت و پس از بررسی کمیته علمی سرانجام ۷۵ مقاله مورد پذیرش نهایی شد.

سلیمی اضافه کرد: تبادل اطلاعات پژوهشی و تجربه‌های ارزیابی در آموزش عالی، برقراری ارتباط میان پژوهشگران به مدیران، مدرسان و سایر ''دست اندرکاران ژرف نگر'' در حوزه ارزیابی آموزش عالی، برقراری تعامل میان پژوهشگران ایرانی و بین المللی در حوزه ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش عالی، اشاعه فرهنگ کیفیت در آموزش عالی، و یاری رساندن به نهادینه کردن سیستم ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش عالی از طریق ارتقای دانش و مهارت‌های افراد ذیربط از اهداف برگزاری کنفرانس است.

دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی امروز در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

این رویداد بین المللی علمی با هدف آشنایی با آخرین دستاورد‌های پژوهشی داخلی و خارجی با همکاری مشترک دانشگاه شیراز و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شده است که به چهار محور اصلی مبانی و دیدگاه‌های نظری در ارتباط با ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، نقش سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، دنیای مجازی و فناوری‌های نوین و نقش آن در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی و ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام پژوهش و فناوری می‌پردازد.
انتهای پیام/م

دانشگاه شیراز میزبان کنفرانس بین‌المللی ارزیابی کیفیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.