رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه خبر افزایش نیرو‌های نظامی این کشور در خاک لهستان را اعلام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، تعدادی از مقامات دولت آمریکا اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) خبر افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی در لهستان را اعلام کند. به گفته منابع آگاه، دونالد ترامپ قرار است این خبر را در نشست دو جانبه‌ای که با «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در کاخ سفید برگزار می‌کند، اعلام کند.

یک مقام دولت ترامپ گفت: این نشست یک فرصت بزرگ برای ماست تا روابط نظامی خود با لهستان و تعهد متقابل خود به ناتو را نشان دهیم.

این مقامات آگاه جزئیات بیشتری درباره اینکه این نیرو‌های نظامی جدید قرار است چه وظایفی در لهستان ایفا کنند و اینکه تا چه مدت در لهستان باقی می‌مانند، ارائه نکرد. همچنین زمانی که از آن‌ها پرسش شد آیا ترامپ اواخر سال جاری میلادی از لهستان بازدید می‌کند یا خیر، این مقامات پاسخی ارائه نکردند.

پایگاه خبری دیفنس وان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرده بود وزارت دفاع آمریکا قرار است ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به لهستان اعزام کند.

نظامیان آمریکایی از زمان الحاق کریمه (همسایه شرقی لهستان) به روسیه، در لهستان حضور دارند. در حال حاضر ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در لهستان مستقر شده است. این در حالی است که سران ورشو خواهان حضور قوی‌تر نیرو‌های نظامی در لهستان هستند. مقامات لهستان حتی به واشنگتن پیشنهاد کرده اند که حاضر به صرف مبلغ ۲ میلیارد دلار برای ایجاد یک پایگاه نظامی آمریکایی در خاک لهستان هستند.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا یک پایگاه نظامی دائمی در خاک لهستان احداث می‌کند یا خیر، گفت: چرا اجازه ندهیم رئیس جمهور ترامپ بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار