مریم امرالله گفت: بهترین‌های وزنه برداری بانوان را به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ایم.

سرمربی تیم ملی بانوان: بهترین‌های ایران را به اردو دعوت کردیممریم امرالله سرمربی تیم ملی بانوان وزنه برداری ایران در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تشکیل اردوی جدید بانوان ملی پوش اظهار کرد: اردوی ما از روز دوشنبه آغاز شده است و تا ۲۰ تیر سال جاری ادامه خواهد داشت. دوباره بهترین‌های وزنه برداری بانوان ایران را دعوت کرده ایم، اما احتمال دارد که از این نفرات بهتر هم در کشور وجود داشته باشند. بعد از این اردو مسابقات کشوری که در اصفهان برگزار خواهد شد. در مقطع جوانان و بزرگسالان در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد و در آن جا اگر کسی آمد و رکورد خوبی را نیز به ثبت رساند برای مسابقات تایلند به تیم ملی بانوان دعوت خواهد شد و آن وقت بهترین‌ها را برای حضور در تایلند انتخاب خواهیم کرد.

لیگ حرفه‌ای بانوان نداریم

او درباره اینکه بانوان تیم ملی وزنه برداری ایران به جز حضور در اردو‌ها جای دیگری نیز به وزنه برداری حرفه‌ای مشغول هستند یا خیر، تصریح کرد: در ایران هنوز لیگ حرفه‌ای برای بانوان وزنه برداری نداریم، اما در مسابقات کشوری همیشه بازی‌هایی برگزار می‌شود.

زود است از المپیک حرف بزنیم

او درباره شانس مدال آوری بانوان ایران در بازی‌های قهرمانی جهان و حتی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ تصریح کرد: هنوز برای کسب سهمیه المپیک وقت داریم و هر دوره که جلوتر می‌رویم بهتر می‌شویم. باید توجه داشت که به تازگی وزنه برداریِ بانوان را در ایران آغاز کرده ایم.

در خارج از کشور با وزنه برداری بانوان آشنا شدم

او در خصوص سابقه وزنه برداری در ایران خاطر نشان کرد: تا ۲ سال پیش اصلا چیزی به نام وزنه برداری بانوان وجود نداشت و من با وزنه برداری بانوان در خارج از کشور آشنا شدم. در ایران کسی در این عرصه کار نمی‌کرد. اما صحبت از تشکیل تیم ملی بانوان در ایران شد و وزنه برداری در دوران مرادی شکل گرفت و رفته رفته فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شد.

او در پایان اضافه کرد: از فدراسیون باید تشکر کرد، مخصوصا از خسروی سرپرست فعلی فدراسیون باید تشکر کنم که برای ما این اردویی که شدیدا نیز به آن احتیاج داشتیم را تدارک دید، چرا که برای شرکت در مسابقات جهانی نیازمند بودیم که یک اردوی خوب را برگزار کنیم و این شرایط را خسروی برای ما فراهم کرد.  


بیشتر بخوانید:

بیرانوند: وزارت ورزش میخواهد مرا برکنار کند؟ حاضرم

ملی پوش ۱۶ ساله ایرانی بهترین وزنه بردار جوان جهان شد

تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران قهرمان جهان شد


انتهای پیام/

صحبت های سرمربی تیم ملی بانوان وزنه‌برداری درباره تشکیل اردوی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار