مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: برندسازی و تجاری سازی، از اولویت‌های امسال صنایع دستی خراسان شمالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برندسازی و تجاری سازی، اولویت صنایع دستی خراسان شمالی است که برندسازی و برخی صنایع دستی استان از جمله فرش ابریشمی دو روی دویدوخ، جایگاه خوبی در بازار‌های خارج از کشور پیدا کرده است.

یزدان پناه با اعلام صدور ۱۵ کارت صنعتگری برای هزار و ۵۰۰ هنرمند استان افزود: سال گذشته پرداخت دوبرابری تسهیلات صنایع دستی در مقایسه با سال پیش از آن، سبب تقویت کار گروهی و کارگاه‌های تولیدی در زمینه صنایع دستی شد.

وی انتخاب بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم سفره کردی را گامی در مسیر جهانی شدن این رشته صنایع دستی استان در آینده عنوان کرد و گفت: جشن این انتخاب به زودی با حضور مقامات ارشد سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

با کسب ۴ مهر اصالت بین المللی یونسکو برای صنایع دستی استان، در گام بعدی تلاش می‌شود تا این محصولات از جمله گلیم و سفره کردی، پارچه بافی روئین، چاروق و سنگ‌های زینتی را در سطح جهانی و بین المللی معرفی و برندسازی کنیم.

انتهای پیام/ م

اولویت صنایع دستی خراسان شمالی در برندسازی و تجاری سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.