مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: کمیته امداد خراسان شمالی تاکنون بیش از هزار و ۷۸ شغل در بخش صنایع‌دستی استان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی بابیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲۵ هزار طرح اشتغال‌زایی فعال توسط این نهاد اجراشده است، گفت: از این تعداد هزار و ۷۸ طرح مربوط به صنایع‌دستی است.

وی افزود: توجه به صنایع‌دستی و طرح‌های مشاغل خانگی و توسعه آن بین مددجویان ازجمله زنان سرپرست خانوار، تاکنون توانسته تأثیرات بسزایی در توانمندی و خودکفایی خانوار‌های تحت حمایت داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه مددجویان این حوزه هم‌اکنون در رشته‌های قالی، گلیم‌بافی، تابلو فرش در حال فعالیت هستند، بیان کرد: مددجویان کارآفرین حوزه صنایع‌دستی طی سال ۹۷ موفق به تولید ۲۷۸ تخته قالی دست‌باف،۱۳۹ مورد تابلو فرش و هزار و ۲۳۴ مورد نیز گلیم شده‌اند.

وی دستاورد مددجویان در حوزه صنایع‌دستی طی سال گذشته را ۸۷۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از این رقم توسط شرکت صنعت آفرینان تهران خریداری‌شده و باقی‌مانده نیز در بازار‌های داخل و خارج استان به فروش رسیده است.

الهی راد در ادامه به اختصاص بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: درمجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص‌یافته است که ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل بانک‌های عامل به مددجویان این نهاد پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی طی امسال به این نهاد اختصاص‌یافته است که با توجه شرایط بومی مناطق روستایی و محروم این استان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ط


اجرای بیش از هزار طرح اشتغال صنایع‌دستی برای مددجویان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.