دولت هند در حالی که پس از پایان معافیت‌های نفتی ایران، تنها چند کشتی نفت خام دریافت کرده، در ۱۰ روز گذشته ۳ نشست داخلی برای بررسی را‌ه‌های از سر گرفتن خرید نفت خام ایران ترتیب داده است.

تلاش هند برای از سرگیری خرید نفت از ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دولت هند در حالی که پس از پس از ۲ مه (۱۲ اردیبهشت) و پایان معافیت‌های نفتی ایران، تنها چند کشتی نفت خام دریافت کرده، در ۱۰ روز گذشته ۳ نشست داخلی برای بررسی را‌ه‌های از سر گرفتن خرید نفت خام ایران ترتیب داده است.

در تحولی چشمگیر، در پی افزایش فشار‌های آمریکا برای توقف کامل واردات نفت ایران، «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت و گاز طبیعی هند روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی گسترده‌ای با «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا داشته است.

در این گفت‌وگوی تلفنی، وزیر نفت و گاز هند موضوع نوسانات قیمت نفت خام و تاثیرات آن بر مصرف کنندگان هندی را مطرح کرده است. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام بین ۵۰ تا ۵۵ دلار است.

موضوع پدیدار شدن آمریکا به عنوان یکی از منابع نفت و گاز برای هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی مطرح شد و دو کشور بر همکاری تنگاتنگ برای بهبود تعامل میان دو کشور در زمینه انرژی گفتگو کردند.

یک مقام وزارت نفت هند که خواست نامش فاش نشود گفت: پالایشگاه‌های هند برای جبران از دست دادن نفت ایران، از سوی عربستان سعودی و کویت مورد تامین قرار گرفته‌اند اگر چه حجم اندکی از نفت خام ایران که پیش از دوم مه بارگیری شده بود طی ماه جاری به هند رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، قیمت نفت ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار