سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: حرف‌های پمپئو در مصاحبه با رسانه‌های سوئیسی درباره هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی پر از دروغ و سفسطه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین: حرف‌های پمپئو پر از دروغ و سفسطه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: حرف‌های مایک پمپئو در مصاحبه با رسانه‌های سوئیسی درباره هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی پر از دروغ و سفسطه است.

پمپئو در گفتگو با رسانه‌های سوئیسی با طرح اتهاماتی علیه هوآوی، مدعی شده بود: برای شرکت‌های چینی تضمین امنیت اطلاعاتی دشوار است. مشارکت با شرکت‌های چینی به معنای مشارکت و همکاری با دولت چین است. او همچنین افزود: تا زمانی که فناوری ارتباطی هوآوی مورد استفاده قرار گیرد، حریم خصوصی و حفاظت اطلاعاتی تضمینی نخواهد داشت.

شوانگ در پاسخ  به این اظهارات پمپئو، گفت آمریکا در حالی هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی را مورد اتهام قرار می‌دهد که هیچ مدرک و شواهدی برای اثبات این اتهامات ارائه نمی‌کند. او افزود: ما بار‌ها گفته ایم که آمریکا از دستگاه دولتی برای مانع تراشی بر سر فعالیت‌های هوآوی و دیگر شرکت‌های خصوصی چینی استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود علی رغم فشار‌های آمریکا، هوآوی شرایط بدی ندارد. طبق اطلاعات وبسایت هوآوی، این شرکت تا ششم ژوئن سال جاری میلادی ۴۶ قرارداد تجاری در ۳۰ کشور جهان، از جمله متحدان و کشور‌های اروپایی، برای راه اندازی شبکه ۵ جی (5G) منعقد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار