مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه غربالگری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسنی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح کنترل فشار خون که از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه غربالگری می‌شوند.

وی ادامه داد: برای غربالگری فشار خون کارگران شاغل در کارخانه‌های استان خراسان رضوی نیز ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای، بهداشت یار کار و بهگر در مراکز بهداشت کار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی استان آموزش دیده‌اند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح یاد شده فشار خون افراد اندازه گیری شده و در سامانه کشوری ثبت می‌شود و افرادی که حداکثر و حداقل فشارخون آنان به ترتیب از ۱۴۰ و ۹۰ بیشتر باشد مبتلا به پرفشاری خون تشخیص داده شده و تحت کنترل و مراقبت قرار می‌گیرند.

هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی توسط دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، نیشابور، تربت جام، سبزوار و تربت حیدریه خدمات رسانی می‌شوند.

انتهای پیام//ف.س
 

غربالگری فشار خون کارگران شاغل در کارخانه‌های خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.