شرط اول برای کاهش مرگ و میر‌های ناشی از فشارخون بالا، این است که مردم فشارخون خود را کنترل کنند و افراد دارای فشارخون بالا شناسایی شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فشار خون سال گذشته ۹۷ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. محمداسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت با بیان این آمار گفت : یکی از عوامل خطری که به افزایش آمار بیماری‌های غیرواگیر در کشور دامن می‌زند، فشارخون بالاست.

شرط اول برای کاهش مرگ و میر‌های ناشی از فشارخون بالا، این است که مردم فشارخون خود را کنترل کنند و افراد دارای فشارخون بالا شناسایی شوند. تنها شناسایی، آگاهی از فشارخون و دریافت دارو کافی نیست بلکه درمان و کنترل مستمر فشارخون نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.جالب است بدانیدعوامل و بیماری هایی وجود دارد که بر فشارخون تاثیر می گذارد، از جمله:

پسوریازیس

با مطالعه‌ای که روی ۷۸ هزار زن به مدت ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که داشتن پسوریازیس به افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت مرتبط است. این یک وضعیت سیستم ایمنی است که روی پوست ظاهر می‌شود و به صورت ضخیم در می‌آید.

دما
مطالعه‌ای که روی ۸۸۰۱ شرکت کننده بالای ۶۵ سال انجام شد، نشان داد مقادیر فشار خون سیستولیک ودیاستولیک در طول سال‌های مختلف و با توجه به توزیع دمای هوای فصلی متفاوت است، وقتی هوا گرم‌تر است فشار خون پایین می‌آید و وقتی هوا سردتر است
فشار خون بالا می‌رود.

منبع : خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.