رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱۰ پایگاه سیار از امروز تا ۱۵ تیر ماه پایش و غربالگری فشارخون در خراسان رضوی را انجام می‌دهند.

برپایی ۱۱۰ پایگاه سیار کنترل فشار خون در مشهد / ۵۰ درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود بی اطلاعندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱۰ پایگاه سیار کنترل فشار خون در اماکن پرتردد مشهد برپا شده است و افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد ۵۰ درصد مبتلایان به پرفشاری خون از بیماری مزمن خود بی اطلاعند و نیمی از افرادی که از بیماری خود مطلعند دارو مصرف نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله نخست طرح غربالگری فشار خون با رویکرد اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد اجرا شد ومرحله اجرایی این طرح در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های موقت از امروز (۱۸ خرداد) آغاز شده است.

دارابی افزود: در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی بالای ۳۰ سال سن دارند و بر اساس غربالگری‌های انجام شده در سال‌های گذشته ۱۸۱ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال در خراسان رضوی به فشار خون بالا مبتلا بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

طرح ملی غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه در قالب دو مرحله شامل اطلاع رسانی و آگاهی سازی و غربالگری فشار خون اجرا می‌شود.

انتهای پیام//آ. ف


بیش از دو میلیون نفر از جمعیت خراسان رضوی، بالای ۳۰ سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.