روز عید سعید فطر ایستگاه‌های غربالگری فشار خون در مکان‌های پر تردد به منظور کنترل فشار خون گروه‌های هدف برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمان اجرای طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه است.
 
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور غربالگری تعداد بیشتری از افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار و بیماران کلیوی قبل از شروع رسمی این طرح، خدمات غربالگری را در بازه‌های زمانی متفاوت به مردم ارائه می‌دهد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شب‌های قدر و روز قدس نیز خدمات غربالگری در قالب ایستگاه‌های سیار کنترل فشار خون در اطراف حرم رضوی به مردم ارائه شد.
 
صادقی افزود: با توجه به اینکه هنوز زمان تا اجرای رسمی طرح باقی مانده و این اقدامات صرفا برای اطلاع رسانی به مردم انجام می‌شود ایستگاه‌های غربالگری فشار خون در عید سعید فطر در اطراف حرم رضوی و مکان‌های پر تجمع برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی به مردم درباره عوارض کنترل فشار خون به خصوص برای مادران باردار وبیماران کلیوی از دیگر اهداف برپایی ایستگاه‌های غربالگری فشار خون است، ادامه داد: عموم مردم که در حرم رضوی به اقامه نماز عید می‌ایستند، می‌توانند بعد از نماز از خدمات غربالگری فشارخون استفاده کنند و اطلاعات بیماران نیز از طریق اپلیکیشن در سامانه ثبت می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  هدف از اجرایی کردن پویش فشار خون این است که در این بازه زمانی حدود ۲۰ میلیون ایرانی بالای ۳۰ سال غربالگری شوند.
 
صادقی افزود: از ۲۰ میلیون جمعیت بالای ۳۰ سال دو میلیون بیمار فشار خونی شناسایی خواهد شد و دردانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فرد بالای ۳۰ سال ارزیابی خواهند شد، البته سهم وزارتی برای کمپین فشار خون در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است تا بتوان از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر بیمار شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: در سطح کشور آمار جمعیت بالای ۳۰ سال بیش از ۲۰ میلیون نفر است، اما در این غربالگری نیمی از این افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام//ف.س
 

اجرای طراح غربالگری فشارخون در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.